نوجوانان هندبال ایران نایب قهرمان آسیا شدند

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی منامه بحرین با نتیجه 26 بر 22 مقابل کره جنوبی تن به شکست داد و عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به دست آورد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه 14 بر 11 به سود کره جنوبی به اتمام رسیده بود.

تیم هندبال پسران ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا با سه پیروزی و یک شکست به‌ عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد. ملی‌پوشان ایران در نخستین دیدار خود مقابل کره جنوبی با نتیجه 29 بر 24 تن به شکست دادند، اما در ادامه و در دومین دیدار مقابل هند با نتیجه 64 بر 14 به پیروزی رسیدند.

ایران در سومین دیدار خود با نتیجه 35 بر 23 ازبکستان را از پیش رو برداشت و در چهارمین دیدار مرحله گروهی با ارائه یک نمایش فوق‌العاده مقابل بحرین میزبان که در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا به قهرمانی رسید بود، با نتیجه 30 بر 29 پیروز شد.

شاهکار اصلی نوجوانان ایران در دیدار نیمه نهایی رقم خورد که مقابل عربستان از شانس‌های اصلی قهرمانی این مسابقات در یک ماراتن 80 دقیقه‌ای با نتیجه 33 بر 32 به پیروزی رسیدند.

امیرحسین مسعودنیا، مهدی دارینی، صابر حیدری، مهدی مرادی، هادی خواجه‌سلیمی، ایلیا گلی، ابوالفضل راه‌شناس، احمد آرام، علی حیدریان، امیرحسین کرمی، شایان فرشته‌نژاد، حسین حیدریان، امیرمحمد پورقاسمی، علی امیر یوسفی، امیر رشید آبادی، ماهان دولت خواه، مهرشاد دانشی و امیرعباس زارعی 18 بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دادند.

همچنین مهدی اخوان (مدیر فنی)، مجید پارسایی (سرپرست)، مجید رحیمی‌زاده (سرمربی)، حمید ربانی‌کیا (مربی)، رضا سرسنگی (ماساژور) و محمد سیاوشی (مربی دروازه‌بانان) به‌عنوان کادر فنی تیم هندبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشتند.

تیم هندبال نوجوانان ایران پیش از این با رسیدن به مرحله نیمه نهایی سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده بود. ضمن اینکه صابر حیدری و امیرمحمد پورقاسمی در تیم منتخب نهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه