مقاومت جواب داد؛ اسیر فلسطینی پس از ۱۷۱ روز اعتصاب غذا به خواسته‌اش رسید

«خلیل عواوده» اسیر فلسطینی، پس از ۱۷۱ روز اعتصاب غذا سرانجام موفق شد مقامات رژیم صهیونیستی را وادار کند تا سقف بازداشت او را مشخص کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «خلیل عواوده» اسیر ۴۰ ساله فلسطینی که از ۱۷۱ روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری خود، دست به اعتصاب غذا زده بود، سرانجام پس از اینکه صهیونیست‌ها مجبور شدند سقف بازداشت او و موعد آزادی‌اش را اعلام کنند، دست از اعتصاب غذا برداشت.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، به گفته مرکز حقوقی «مهجة القدس» طبق توافق صورت گرفته، خلیل عواوده در تاریخ دوم اکتبر آزاد خواهد شد و بازداشت بدون محاکمه‌اش به پایان خواهد رسید.

خلیل عواوده از اهالی «اذنا» در الخلیل ابتدا اعتصاب غذایی ۱۱۱ روزه داشت و فقط یک هفته آن را شکست اما پس از شانه‌خالی کردن صهیونیست‌ها از تعهداتشان، بار دیگر اعتصاب غذای خود را از سر گرفت.

«احلام حداد» وکیل خلیل عواوده روز گذشته گفته بود که شرایط جسمانی موکلش را به دادگاه رژیم صهیونیستی توضیح داده و گفته است که طبق نظر پزشکان او در هر لحظه در خطر ایست قلبی و مرگ قرار دارد.

در این راستا مرکز حقوقی مهجه القدس نیز چندی پیش اعلام کرد که در پی انتشار گزارش‌های پزشکی جدید در مورد احتمال شهادت ناگهانی اسیر خلیل عواوده، درخواست دیگری به دادگاه عالی صهیونیستی در مورد آزادی فوری او ارائه شده است.

خلیل عواوده پنج‌شنبه هفته گذشته نیز زمانی که خانواده‌اش برای دیدن او به بیمارستان «عاصف هاروفه» رفته بودند، در ویدئویی گفته بود برای آزادی‌اش دست به اعتصاب غذا زده حتی اگر گوشت بدنش از بین برود و پیکرش متلاشی شود.

 

 

در روزها و هفته‌های گذشته بارها نهادهای حقوق بشری در خصوص وخامت حال عواوده هشدار داده و از دادگاه رژیم صهیونیستی خواسته بودند تا بازداشت اداری وی را پایان دهد. بازداشت اداری به شرایطی گفته می‌شود که فرد بدون طی مراحل دادرسی ماهها و گاهی تا چند سال در زندان به سر می‌برد، در حالی که هیچ اتهامی متوجه وی نشده است. مسأله‌ای که بارها مورد اعتراض اسرای فلسطینی قرار گرفته و بسیاری از آن‌ها برای خلاصی از این وضعیت چاره‌ای جز اعتصاب غذا پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه