۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد خراسان‌شمالی قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند , تمام تلاشمان این است که هیچ دانش آموزی بدون لوازم التحریر نماند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در استان خراسان شمالی براساس آخرین آمار ثبت شده ۵۶ هزار و ۱۰۳ خانوار تحت پوشش کمیته ثبت شده اند که ۵۰ هزار و ۸۷۰ خانوار مستمری بگیر و بقیه کد موردی دریافت کردند برای ارائه خدماتی که نیاز است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش ۱۱۰ هزار و ۸۵۶ نفر در استان که جمعیت مستمری بگیر ۹۹ هزار و ۴۸۴ نفر هستند.

الهی راد با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۸۲۶ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: همچنین تعداد افراد سالمند تحت پوشش ۳۱ هزار و ۶۳۷ سرپرست خانوار هستند، که از پرونده های مطرح شده از سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۰۰ پرونده سالمندان به مراکز نیکوکاری واگذار شد که با کمیته امداد همکاری دارند.

وی گفت: همچنین طی سال جاری، ۱۰۰ فقره جهیزیه به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، دوهزار و ۲۷۵  لوازم ضروری به خانواده های تحت پوشش، پرداخت اجاره مسکن ۴۳۶ خانواده به مبلغ ۸۷ میلیون تومان، یک هزار و ۶۳۴ تعداد وام های قرض الحسنه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مددجویان واریز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این دو هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال در سطح استان طی سال جاری اجرایی شده و ۴۶۷ نفر آموزش فنی حرفه ای را دیده اند.

الهی راد با بیان اینکه اعتبارات تبصره ۱۸ کمیته امداد که تا پایان شهریور بوده، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت کامل جذب شده وگفت: همچنین اعتبارات تبصره ۱۶ استان که کمتر از یک ماه گذاشته ۱۰ درصد بوده، اکنون ۲۳ درصد پرداخت شده که از ۴۵۰ میلیارد تومان ۹۹ میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: در استان خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، علاوه بر این دانش آموزانی هستند که خانواده هایشان تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند اما شرایط خوبی ندارند، براین اساس تمام تلاشمان این است که هیچ دانش آموزی بدون لوازم التحریر نماند.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سال تحصیلی گذشته ۱۹۵ نفر بودند، که ۱۸۰ نفر مجاز شدند، گفت: همچنین در سال جاری  ۲۸۵ دانش آموز در کنکور شرکت کردند که ۲۱۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

الهی راد اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری، هفت دانش آموز رتبه زیر هزار در کنکور بودند که افتخار خراسان شمالی هستند.

وی افزود: فعالیت اجرایی احداث ۱۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی در روستاهای خراسان شمالی آغاز شده است.

الهی راد گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت نیرو و بسیج سازندگی منعقد شده، قصد داریم ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی دیگر را نیز در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه