آموزش و پرورش زیرساخت اقتصاد است/ برقراری عدالت آموزشی در سطح کشور ضروری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: بدون برنامه ریزی و پیوست فرهنگی، نمی توان نقشه ای جامع برای برون رفت آموزش و پرورش آذربایجان غربی از شرایط کنونی ترسیم کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی، آموزش و پرورش را زیرساخت اقتصاد معرفی کرده و اظهار داشت: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه آموزش و پرورش قابل توجه بوده و رفع بسیاری از مشکلات و اصلاح امور کشور با فرهنگ سازی در این حوزه میسر می شود.

وی با تاکید بر برقراری عدالت آموزشی در سطح کشور، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش می کوشد آذربایجان غربی به میانگین شاخص های کشوری در حوزه های آموزشی برسد و در این راستا مسئولان استانی نیز پیگیر جذب ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری باشند.

وزیر آموزش و پرورش حضور مدیران در بین مردم به دور از رفتارهای نمایشی را نیز ضروری دانسته و افزود: با حضور بانشاط مردم در عرصه های آموزشی و استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی، می توان مسیر توسعه حوزه آموزش و پرورش آذربایجان غربی را هموار ساخت.

نوری همچنین با تاکید بر برنامه ریزی و زمان بندی مشخص برای خروج استان از وضعیت کنونی، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تلاش می کند اعتبارات مورد نیاز برای توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات آموزشی در آذربایجان غربی را تامین کند و دستگاههای مختلف نیز جهت بهبود وضعیت حوزه آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

وی در پایان با اعلام اینکه دولت توجه ویژه ای به ارتقا و توسعه آموزش و پرورش دارد، افزود: دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی درخصوص رتبه بندی، پرداخت معوقات، بیمه و ... معلمان انجام داده که امیدواریم در نهایت رضایت مندی فرهنگیان را موجب شود.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه