ایفای نقش آمریکا در تصمیم‌گیری‌های اوکراین درباره ضد حمله

منابع مطلع می‌گویند محدود شدن ضد حمله اوکراین به منطقه خرسون، با مشورت‌های واشنگتن به کی‌یف انجام گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، بعد از انتشار مطالبی درباره هدایت‌کنندگان اصلی جنگ اوکراین، یک رسانه آمریکایی نیز به‌صورت غیرمستقیم کنترل‌شدن کی‌یف توسط واشنگتن را تایید کرد.

شبکه «سی‌ان‌ان» بامداد پنجشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد: «اوکراین قصد داشت یک ضدحمله گسترده را پیش از محدود کردن عملیات خود در هفته‌های اخیر به خرسون انجام دهد».

این منابع به سی‌ان‌ان گفتند: «واشنگتن از کی‌یف خواست تا حمله خود را در یک منطقه جغرافیایی محدود حفظ کند تا از تلاقی و چند جبهه جلوگیری کند».

پیش از این، روزنامه «دی‌ولت» در یادداشتی به قلم «کریستوف اشلیتز» تحلیلگر آلمانی نوشت که سران کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا با تصمیم‌گیری‌های خود، رئیس جمهور اوکراین را کنترل می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

بحران اوکراین پس از آن آغاز شد که پس از تشدید لفاظی دولت غربگرای این کشور درباره عضویت در ناتو، روابط کی‌یف و مسکو به شدت تیره شد. به دنبال تشدید تنش‌ها، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) به ارتش دستور داد که «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را آغاز کند. این دستور به فاصله چند روز بعد از به رسمیت شناختن استقلال «لوهانسک» و «دونتسک» از اوکراین صادر شد.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که این کشور به دنبال تامین منافع امنیتی خود، خلع سلاح اوکراین، نازی زدایی این کشور و تضمین درباره عدم عضویت اوکراین در ناتو است.

انتهای پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه