شهید رمضان‌علی چهرقانی: خون شهید و قلم عالِم بهترین حرکت‌دهنده‌ها هستند

در وصیت‌نامه شهید رمضان‌علی چهرقانی آمده است: ما مسئولیم که لحظه به لحظه این حرکت انقلاب را به کمال برسانیم، گاهى به وسیله حرکت، مال و گاهى فکر و گاهى نیز با خون، خون شهید و قلم عالِم بهترین حرکت‌دهنده‌ها هستند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قم، شهید رمضان‌علی چهرقانی فرزند گلاب‌علی در یکم خرداد ماه ۱۳۴۴ در شهر اراک به دنیا آمد. وی پس از مجاهدت‌های بی‌وقفه در لباس سبز پاسداری، در درگیری مسلحانه با ضد انقلاب در تاریخ چهارم شهریور ماه ۱۳۶۳، به درجه رفیع شهادت نایل گشت. مزار مطهر این شهید والامقام در شهر قم است. در ادامه وصیت‌نامه این شهید عزیز را می‌خوانید.

بسمه تعالی

مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، و مَن وَجَدنی عَرَفَنی، و مَن عَرَفَنی احَبّنی و مَن احَبّنی عَشَقَنی‌، و مَن عَشَقَنی‌ عَشَقْتُهُ، و مَن عَشَقْتُهُ قَتَلْتُهُ، و من قَتَلْتُهُ فَعَلَی دِیتُهُ، و مَن علی دیتُه فانا دِیتُه‌

آن کس که مرا طلب کند مى‌یابد مرا، آن کس که مرا یافت مى‌شناسد و آن کس که مرا شناخت دوستم دارد. آن کس که مرا دوستم داشت به من عشق مى‌ورزد. آن کس که به من عشق ورزید به او عشق مى‌ورزم؛ پس مى‌کشم او را و آن کس که بکشم او را خون‌بهایش بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب است پس من خودم خون بهایش هستم.

با سلام درود بر رهبر انقلاب اسلامى و سلام بر شهیدان به خون خفته راه خدا پس از عرض سلام سلامتى شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم و امیدوارم که هیچ‌گاه فراموش نکنید که همه ما در محضر خدا هستیم.

ما همواره مورد امتحان خداوند مى‌باشیم و زیر نظر هزار هزار شهید هستیم که با خون خود این انقلاب و اسلامى را که رو به فنا مى‌رفت آبیارى کردند؛ اسلامى که مورد هجوم جاهلان و جنایتکاران و ابرقدرت‌هاى شیطانى قرار گرفته بود، اسلامى که خواهان عدالت است.

عدالتى الهى که نه فکر من و نه فکر تو و نه فکر هیچ مخلوقى به آن نمى‌رسد و الان مسئولیم که لحظه به لحظه این حرکت را به کمال برسانیم، گاهى به وسیله حرکت، مال و گاهى فکر و گاهى نیز خون مى‌باشد که از همه این‌ها با ارزش‌تر است، خون شهید و قلم عالِم بهترین حرکت دهنده‌ها هستند.

اى پدر و مادر عزیزم! من نیز آگاهانه و عاشقانه و با در نظر گرفتن این که خون شهید حماسه مى‌آفریند و شهیدان زنده‌اند و نزد خدایشان روزى مى‌خورند و به دیدار خدا شتافته‌اند، این راه خون‌بار را انتخاب کرده‌ام.

«و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» آل عمران 169 / البته هدف این نیست که به جبهه بروم براى شهید شدن. هدف این است که تا پیروزى نهایى بجنگم و دشمنان اسلام را نیست و نابود کنیم و اسلام واقعى در سرتاسر جهان تحقق یابد.

در حال نابود کردن دشمن، اگر توفیق شهادت نصیب من شد، شما اى پدر و مادر عزیز هیچ ناراحت نباشید که فرزندى از دست داده‌اید، چون هیچ عبادتى بالاتر از این نیست که فرزندى بزرگ کنید و در راه اسلام فدا شود.

امام عزیز هم فرمودند: که اگر شما بکشید هم پیروزید و اگر کشته شوید هم پیروزید؛ وقتى این مسئله براى‌ همه حل شده باشد چرا دیگر از کشته شدن بترسیم؟ انسان که یک بار بیشتر کشته نمى‌شود؛ پس چه بهتر که در راه اسلام فدا شود. پس از شما پدر و مادر عزیزم می‌خواهم که با صبر خود چشم دشمنان اسلام را کور نمایید.

وصیتى به پدر بزرگوارم! اولا پدر عزیزم باید بنده را ببخشى و حلال کنى. اگر نافرمانى شما را کردم و از همه دوستان قوم و خویشان و رفقا براى من حلالیت بطلبید و بعد از من صاحب اختیار خانواده من شما هستید، فقط خواهش که از شما دارم این است؛ با فرزندان و همسر بنده با اخلاق خوب رفتار نمایید که خداى ناکرده از اخلاق و رفتار شما ناراحت نباشند که خداوند عالم از کسانى که خوش‌رفتارى می‌کنند، خوشش مى‌آید.

وصیتى به مادر مهربانم! مادر عزیزم مى‌دانم که فرزند خوبى برایت نبودم و حق فرزندى را درباره شما ادا نکردم؛ اما باید ببخشى و حلال کنى. وصیت دیگرى که به شما دارم این است که از فرزندان من مواظبت کنید، فرزندانم را اول به خدا مى سپارم و بعدا به شما مادر عزیزم.

مجید و على را از کنار خودت دور نکن و تربیت اسلامى بدهید که ان‌شاءالله آن‌ها هم بتوانند در راه اسلام گام بردارند.

وصیتى که به همسرم دارم! از فرزندان من به خوبى مواظبت و با اخلاق رفتار خوب خود فرزندى پاکیزه تحویل جامعه بدهید، به مسائل شرعى خود و نماز خود اهمیت بدهید و حتما مسائل شرعى خود را یاد بگیرید.

وصیتى به برادرانم؛ اى برادرانم اولا امیدوارم که مرا حلال کنید. اى برادران عزیز همیشه کارى بکنید که کارتان براى خدا باشد. خدمت به اسلام کنید و پیرو خط امام باشید تا اسلام عزیز در سرتاسر جهان تحقق پیدا کند و اى برادارن عزیز تحت تأثیر بعضى از کسانى توطئه و شایعه‌سازى مى‌کنند قرار نگیرید.

وصیتى به خواهرم؛ فاطمه! اى خواهر عزیزم، امیدوارم که شما هم بنده را ببخشى. خواهر عزیزم همیشه حجاب خود را حفظ نمایید و به دیگران هم تذکر بدهید که حجاب خود را حفظ نمایند که حجاب شما خواهران کوبنده‌تر از خون شهید است.

فامیل عزیز من، اولا امیدوارم که بنده را به بزرگى خودتان ببخشید. من را حلال کنید و همیشه در خط امام باشید؛ نه اینکه حرفا در خط امام باشید؛ بلکه عملاٌ هم در خط امام باشید. هر چه که امام عزیزتان می‌فرماید سعى کنید به او عمل کنید و همیشه در نمازهایتان امام رادعا کنید و فرج آقا امام زمان(عج) را طلب کنید، تا ان‌شاءالله هر چه زودتر ظهور کند و دشمنان اسلام را نابود کند.

اى پدر عزیز بنده 2 ماه روزه قضا و یک ماه نماز قضا دارم و در آخر از همه شما پدر و مادر و برادران و خواهران و همسرم و همه قوم و خویشان می‌خواهم که براى من هیچ گریه‌اى نکنید و صبر داشته باشید و اگر گریه کردید براى امام حسین(ع) و على اکبر(ع) گریه کنید که در سرزمین کربلا تشنه جان دادند و براى ابوالفضل العباس(ع) گریه کنید که دو دست او را قلم کردند و در کنار فرات تشنه جان داد. فقط از خدا بخواهید که اسلام هر چه زودتر به پیروزى نهایى برسد و امام را دعا کنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار. از عمر بکاه و بر عمر او بیفزاى. رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما. از صحنه روزگار منافقین را بردار . یاران باوفاى امام ما نگهدار . زیارت کربلا نصیب ما بگردان . لیاقت شهادت به ما عطا بفرما . اسیران اسلام را آزادشان بگردان.

انتهای پیام / 78032

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه