آغاز مرحله دوم لایروبی رودخانه‌های رشت/افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اتمام مرحله نخست لایروبی رودخانه‌های رشت گفت: از پانزدهم شهریورماه، مرحله دوم لایروبی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت توسط شهرداری رشت آغاز می‌شود.

محمد حسین واثق کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در رشت با بیان اینکه شورا و شهرداری رشت عزم خود را به منظور رفع مشکلات به کار گرفته است، اظهار کرد: زباله‌های انباشت شده در سراوان که ناشی از یک تصمیم اشتباه در سی‌وچند سال پیش است، یکی از مشکلات بزرگی است که به شورای ششم به ارث رسیده و در این راستا با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده، برای سومین بار مناقصه بهسازی لندفیل سراوان انجام و شهرداری رشت پس از تعیین پیمانکار نسبت به طی مراحل حقوقی عقد قرارداد اقدام خواهد کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ساخت سیستم پردازش و افزایش کارخانه کودآلی خبر داد و گفت: در این بخش هم با هماهنگی‌های انجام شده با استانداری گیلان، مراتب در دست پیگیری است و برآوردهای ریالی و فنی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه تکمیل سوله‌های کارخانه کودآلی نیز در دست اقدام است، افزود: جهت تکمیل روند پردازش به افزایش سوله در کارخانه کودآلی نیاز مبرم وجود داشت که در این راستا برای سوله‌های A و B در موضوع ساخت اتاقک برق، تکمیل کانال‌های هدایت شیرابه، سیستم اطفای حریق، سالن استراحت کارگران، مناقصه برگزار و پیمانکار نیز مشخص و در مرحله روند انعقاد قرارداد است و برای ساخت سوله c نیز زمین به پیمانکار تحویل و در شرف اقدام می‌باشد. 

کارگرنیا با اشاره به انجام لایروبی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت بیان کرد: شهرداری رشت در مرحله نخست با شناسایی نقاط مورد نیاز به لایروبی رودخانه زرجوب از حد فاصل پل زرجوب تا تختی اقدام کرد و از پانزدهم شهریور ماه نیز مرحله دوم لایروبی رودخانه‌های رشت با اعتبار هفت میلیارد ریال آغاز می‌شود. 

وی با تاکید به اینکه در راستای جذب اعتبارات دولتی پیرامون رفع مشکل پسماند و رودخانه‌های رشت، خبرهای خوبی در راه است، تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده به زودی خبرهای خوبی به اطلاع شهروندان رسانده می‌شود و امیدواریم با همراهی و تعامل تمامی دستگاه‌ها، مشکلاتی که سالهاست دامنگیر رشت بوده برای همیشه برطرف شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه