آسیب‌شناسی در دانشگاه مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان گفت: مسئله شناسی، ارزیابی و آسیب شناسی موضوعات در دانشگاه حائز اهمیت است و زمانی موثر خواهد بود که مبنای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان پس از دریافت گزارشی از آسیب‌شناسی صورت گرفته در دانشگاه‌های استان عنوان کرد: مسئله شناسی، ارزیابی و آسیب شناسی موضوعات در دانشگاه حائز اهمیت و دریایی از کار ایجاد خواهد کرد و زمانی موثر خواهد بود که مبنای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قرار گیرد و البته هر کدام نیز برنامه‌ریزی خاص خود را طلبیده و باید مجموعه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌ها طراحی شود.

امام جمعه زاهدان افزود: برای مثال تقویت عقلانیت از مباحث کلیدی مهم در مسائل دینی، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است که باید در این جهت از افراط و تفریط پرهیز و در اتاق فکر مورد طراحی قرار گرفته و از ابزار مختلف برای رسیدن به هدف استفاده کنیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: تاثیرگذاری نیاز به فعالیت مستمر دارد و در تعداد جلسات کم میسر نخواهد شد که در این فضا باید از ظرفیت‌های داخل استان از جمله اساتید دانشگاه و روحانیون استفاده کرد و بخش دیگر کار نیز دعوت از اساتید خارج از استان است و البته تنها کسانی که به سلامت فکر و اندیشه آن‌ها اطمینان داریم تا در موضوعات مد نظر ورود کرده و جلساتی را برگزار کنند.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: گام بعدی کار این است که برگزاری جلسات تبلیغ شود تا مورد اقبال بیشتر قرار گیرد و پس از اتمام دوره نیز فایل‌ها ضبط شده در اختیار عده بیشتری قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان افزود: باید ارتباطات عاطفی خارج از کلاس درس و سخنرانی‌‌های رسمی بین طیف روحانیت و طیف دانشگاه تقویت شود و نیاز است تا در این جهت برنامه‌ریزی داشته باشید و چنین فعالیت‌هایی در طول سال ادامه یابد.

آیت‌الله محامی با اشاره به سفرهای شهرستانی خود گفت: با توجه به‌ اهمیت حوزه‌های علمیه، آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه با برنامه‌ریزی قبلی می‌توان بخشی از برنامه‌های محوری سفرهای شهرستانی را به این جهت اختصاص داد.

وی خواستار برگزاری سلسله برنامه‌ها جهت ارتباط با طیف‌های مختلف دانشگاه شامل اساتید و دانشجویان شد و گفت: باید به طور میانگین و ماهانه جلساتی را تنظیم و از اساتید مختلف دعوت کنید تا بر اساس ارزیابی صورت گرفته موارد را بیان کنند.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالواحد بامری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال با برگزاری جلسات مختلف به دنبال مشخص نمودن برنامه‌های راهبردی بودیم و فرم‌های نظر سنجی در خصوص آسیب‌های موجود در مراکز دانشگاهی ارسال و بسیاری از مراکز به بیان معضلات پرداختند که بسیاری از آن‌ها در خصوص خانواده، سبک زندگی، حقوق زوجین و احساس تبعیض بوده است.

وی ادامه داد: در فرم‌های نظرسنجی خواستار بیان فرصت‌های تمدنی استان بودیم تا اقدامات لازم در حوزه رشد عقلانیت اساتید و دانشجویان مشخص شود که برگزاری دوره‌های معرفت افزایی در حوزه جریان شناسی وحدت و جریان شناسی تقریب و مذاهب از جمله پیشنهادات ارائه شده به معاونت فرهنگی دانشگاه بوده و به دنبال نقش آفرینی در این جهت هستیم.

انتهای پیام/3139

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه