تنش آبی در قروه برطرف می‌شود/اختصاص 1200 میلیارد تومان به راه‌آهن همدان سنندج

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم برای رفع تنش آبی شهرستان قروه است که امیدواریم بتوانیم مشکل کمبود آب را با مدیریت هوشمند به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قروه، کیومرث حبیبی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها در قروه اظهار داشت: بسیاری از پروژه‌های مورد افتتاح در قروه، پروژه‌های آبرسانی بود تا مشکل آب روستاهای دارای تنش آب حل شود و ‌حتی آینده این روستاها هم دیده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم برای رفع تنش آبی شهرستان قروه است که امیدواریم بتوانیم مشکل کمبود آب را با مدیریت هوشمند به حداقل ممکن برسانیم.

به گفته وی، معضل پسماند در کل کره زمین وجود دارد و مختص استان کردستان و‌شهرستان قروه نیست با توجه به اینکه اراضی اطراف شهر قروه اراضی باارزش کشاورزی و ‌زراعی هستند به راحتی نمی‌توان مکانی را برای دفن یا سوزاندن زباله‌ها مشخص کرد.

حبیبی در ادامه افزود: لازم است یک کار کارشناسی دقیق صورت بگیرد که مکان موجود موجب نارضایتی مردم نشود به عبارتی تبعات اجتماعی به همراه نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به پروژه راه آهن همدان سنندج هم اشاره کرد و‌گفت: برای راه‌آهن تاکنون حدود 2 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه شده و با تأخیر روزانه وسایل و ریل آهن فرسوده می‌شود لذا برای همین مدیریت بهره‌برداری از آن ارجحیت دارد.

وی با بیان اینکه از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان کردستان یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص داده شده است، گفت: هرچند تخصیص اعتبار قطره‌چکانی و سرعت کار کم است امیدواریم تخصیص‌های پیش‌رو اثربخش باشند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه افتتاح شود.

حبیبی در ادامه گفت: آسفالت راه‌های روستایی در شرق کردستان ۷۶ درصد است در حالی که اینت میزان درغرب استان یک سوم است.

وی با بیان اینکه از 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی در کردستان 3 هزار و 200 کیلومتر آن آسفالته است گفت: در این چند سال اخیر 54 کیلومتر زیر آسفالت رفته و 450 کیلومتر هم در دست اجراست.

حبیبی با اشاره به بررسی مشکلات متقاضیان فاز دوم مسکن ملی شهرستان قروه افزود: استاندار کردستان به شدت پیگیر این مساله است و‌ یک تیم کارشناسی کارهای کارشناسی را انجام می دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مساله را حل کرد.

انتهای پیام/2330/73

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه