آغاز فعالیت هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در خرم‌آباد از مهرماه

هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در خرم‌آباد برای نخستین بار در لرستان از مهرماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، منصور احمدی در پاسخ به سوال مربوط به آخرین وضعیت فعالیت هنرستان دخترانه هنرهای زیبا اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت هنرستان متعلق به ارشاد هنوز انجام نشده است لذا با همکاری آموزش و پرورش بدنبال گرفتن جایی دیگر برای آغاز فعالیت در سال جاری هستیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: آموزش و پرورش استان چند جا را به ما پیشنهاد داد که به دلیل شرایط نامناسب ساختمانی تایید نشدند و در نهایت قرار است طبق قولی که مسوولان آموزش و پرورش استان به ما داده‌اند طی چند روز آینده یک مدرسه مناسب به این منظور در اختیار ما قرار دهند. 

وی خاطرنشان کرد: هنرستان هنرهای زیبا دختران در خرم‌آباد قطعا امسال از مهر ماه برای اولین بار در استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

رضا بیرانوند معاون‌ آموزش‌ و پرورش استان لرستان نیز در همین زمینه اظهار کرد: هنرستان‌های هنرهای زیبا وابسته به فرهنگ و ارشاد هستند، یعنی باید ارشاد مکانی را در اختیار ما قرار دهد، حتی نیروهای آموزشی را هم باید ارشاد معرفی کند.

وی افزود: طبق ماده ۴ آیین نامه آموزش و پرورش تنها می‌تواند مدیر هنرستان را تعیین کند، در واقع فعالیت‌ها زیر نظر آموزش و پرورش و با هماهنگی فرهنگ و ارشاد انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه فضایی که فرهنگ و ارشاد قرار بود برای هنرستان اختصاص دهد نیمه کاره است، اظهار کرد: آموزش و پرورش با وجود اینکه با کمبود فضا مواجه است اما فضایی را به این منظور در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار داده است.

بیرانوند گفت: اینکه مطرح می‌شود هنرستان منحل شده صحت ندارد، از طرفی کد هنرستان برای اولین بار فعال شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنرجویان می‌توانند ثبت نام کنند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ثبت نام را آموزش و پرورش انجام می‌دهد زیرا طبق قانون تنها مرجع صادر کننده دیپلم آموزش و پرورش است، اما سرفصل های تدریس مربوط به فرهنگ و ارشاد است.

 انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه