نیروگاه ۱۴ مگاواتی (Dg) کارخانه سیمان دلیجان افتتاح شد

نیروگاه ۱۴ مگاواتی(DG) کارخانه سیمان دلیجان با حضور معاون وزیر صمت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از دلیجان صبح امروز در مراسمی همزمان با هفته دولت و با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش صنایع(ایدرو)؛ نیروگاه ۱۴ مگاواتی(DG) کارخانه سیمان انارک دلیجان با اعتباری بالغ بر ۱۸/۵ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیر کارخانه سیمان دلیجان در این راستا گفت: با توجه به کمبود برق که طی سال‌های گذشته از نظر کمی و کیفی آسیب‌های جدی به این کارخانه وارد کرده بود، در صدد برآمدیم با توجه به محدودیت برق؛ خود نسبت به تأمین برق مصرفی کارخانه اقدام کنیم.

قدرت الله موسوی اظهار کرد: با تصویب مدیرعامل و هیئت مدیره مقرر شد تا برای رفع نیاز برق مصرفی کارخانه از نیروگاهی در مقیاس کوچک(Dg) استفاده کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا با پیمانکار و مشاور پروژه قراردادی در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ منعقد و بر این اساس عملیات اجرایی این پروژه در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ آغاز شد.

مدیر کارخانه سیمان دلیجان با بیان اینکه این مدت زمان که برای آغاز عملیات اجرایی و در مدت زمان کوتاهی موفق شدیم نیروگاه این را به بهره‌برداری رسانیم.

موسوی بیان کرد: حدود ۶ مگاوات از خط نیروگاه در تیرماه و ۴ مگاوات در مرداد ماه افتتاح و مابقی هم به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: امید می‌رود بتوان این پروژه را به مرحله کامل رساند تا به این وسیله بتوان کمبود برق کارخانه را در زمان کمبود برق تأمین کرد.

مدیر کارخانه سیمان دلیجان گفت: از آنجا که گاز این کارخانه به‌صورت صنعتی و با قیمت بالا محاسبه می‌شود و در این مراسم طی مذاکرات بعمل آمده مقرر شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا گاز مصرفی نیروگاه بر اساس نرخ گاز نیروگاهی و با قیمت کمتر محاسبه شود.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه