مهدی دوستی چگونه استاندار برتر کشور شد؟

در مراسمی با روز گذشته (چهارشنبه) با حضور ریاست محترم جمهوری و مقامات کشوری و لشکری، برگزیدگان جشنواره ملی شهید رجایی معرفی شدند و استاندار هرمزگان به عنوان استاندار برتر کشور تجلیل شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، در جشنواره ملی شهید رجایی که روز گذشته (چهارشنبه 9 شهریورماه) با حضور رییس جمهور برگزار شد، مهدی دوستی استاندار هرمزگان بر اساس ارزیابی شاخص‌ها، فعالیت‌ها و تحقق برنامه‌های دولت مردمی به عنوان استاندار برتر کشور  معرفی و توسط آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

دوستی و نگاه پروژه محور او به مسائل

مهدی دوستی متولد 1358 یکی از جوان‌ترین استانداران کشور است که در 42 سالگی به عنوان استاندار هرمزگان منصوب شد. درخشش نام و چهره او بیشتر به خاطر نقش او در ساخت بخشی از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است که بدلیل تحریم‌ها به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپرده شد و او توانست با اتکای به نیروی جوانی جمع زیادی از فرزندان همین مرز و بوم، پروژه‌ای که حتی تصور تکمیل آن نیز سخت بود، به نتیجه برساند و آن را افتتاح و در نهایت نیز ایران را از واردات بنزین بی‌نیاز کند.

 

 وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به‌عنوان سخنگوی شورای هماهنگی ستاد آیت الله رئیسی منصوب شد و با این که زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی او به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت نفت و شستا نیز بود اما او راهی هرمزگان شد تا استاندار این استان پهناور، کلیدی و استراتژیک شود.

نقطه عطف دوستی برای جذب اعتبارات کلان به هرمزگان

اوج تلاش مهدی دوستی برای هدایت نگاهها و منابع به هرمزگان را باید در سفر آیت الله رییسی به این استان در دی ماه 1400 دانست که او با هدف گذاری ویژه‌ و نیز طرح دقیق مسائل و مشکلات استان در حضور اعضای هیأت دولت، خواستار اختصاص منابعی به استان شد که از طریق آن بتواند بخشی از کمبودهای اساسی هرمزگان را رفع و فضای کسب و کار و تولید را در استان که متأثر از دو سال شیوع کرونا در برخی بخش‌ها به محاق رفته بود را احیا کند.

 

دوستی در حاشیه سفر به لاوان و دیدار با یک مادر شهید

 

دوستی در جلسه مهم شورای اداری هرمزگان با حضور رییس جمهور و وزرا چه گفت؟

استاندار هرمزگان در دی ماه 1400 در حضور رییس جمهور و وزرا که به بندرعباس سفر کرده بودند، به چند نکته کلیدی اشاره  وخواستار ایجاد گشایش از سوی وزرا برای این بخش‌ها به منظور شتاب دادن به توسعه هرمزگان و رفع فقر و فلاکت بالای آن شد.

او گفت که  اقتصاد مردم این خطه بر اساس دریا  و شغل بیشترشان هم صیادی بوده است و اکنون حدود ۱۲ هزار نفر به عنوان صیاد غیرمجاز معرفی می شوند و نیاز است تا با تفویض اختیارات ویژه به استان این مشکل برای همیشه حل شود. در حوزه پرورش میگو نیز نیاز به تامین زیر ساخت های لازم از جمله برق هست تا بهره وری و میزان تولید افزایش یابد چرا که به علت مشکل قانونی امکان صدور مجوز بیشتر برای صید در آبهای دور وجود ندارد و  نیاز به اصلاح قانون در این زمینه است.

 

دوستی در مورد لایروبی خورها و رودخانه‌ها به منظور رونق دادن به تردد شناورها و حفظ تغذیه طبیعی دریا برای تقویت صیادی، تقویت تأثیر وجود بنادر و گمرکات در زندگی مردم، برنامه ریزی دقیق برای واگذاری پس‌کرانه بنادر به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ضرورت 24 ساعته شدن گمرکات، افزایش سهم ترانزیتی بنادر هرمزگان، اصلاح رویه‌های ته لنجی، واگذاری واردات خرد به مرزنشینان، ایجاد اکوسیستم گردشگری، الزام صنایع به فعال کردن حوزه پایین دستی شان  و انتقال گردش مالی شرکت های مالی بزرگ به استان و تقویت موضوع آموزش بر بستر آموزش‌های هنرستانی و فنی و حرفه‌ای و هدف گذاری رشد اقتصادی 6.5 درصدی برای هرمزگان نیز نکاتی را در حضور وزرا مطرح کرد که منجر به اختصاص منابع کلانی به هرمزگان برای 1401 و 1402 شد.

مزیت‌های اموری که دوستی را استاندار برتر کشور کرد

دوستی در طول مدت فعالیت خود توانسته با تهیه سند توسعه هرمزگان در حوزه پیشرفت توام با عدالت و مردم محور اقدامات موثری را پایه ریزی و اجرا کند.

 همچنین تسهیل سرمایه گذاری و حذف امضاهای طلایی با تهیه کیف سرمایه گذاری استان، سفرهای درون استانی به بخش‌های مختلف استان و احصاء مشکلات بخش‌های مختلف و تصویب طرح‌های رشد متناسب با زیست بوم هر منطقه، ریل گذاری صحیح اقتصادی و تعریف شهرهای جدید اقتصادی، پیگیری تبدیل هرمزگان به قطب پالایشگاهی کشور با هدف گذاری کلنگ‌زنی دو پالایشگاه جدید یکی در بندرعباس و دیگری در جاسک، مردمی سازی امکانات معطل دولتی در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان (برپایی خدمات درمانی جهادی و ارائه بیش از 80 هزار خدمت به مردم مناطق مختلف و اماکن ورزشی که تاکنون دهها سالن ورزشی اختصاصی ادارات و دستگاهها به روی مردم گشوده و نیز با ارتقا رتبه هرمزگان در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی از جمله ایجاد بیش از 20 هزار اشتغال در 5 ماهه ابتدایی امسال از دیگر اقدامات مهم استاندار هرمزگان بوده است.

نکته این که ارزش پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت امسال در هرمزگان 25 برابر هفته دولت سال قبل بوده است.

انتهای پیام/ 3728

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه