وزیر خارجه آلمان؛ زمستان تاریک مهم نیست، اوکراین در اولویت است

در ادامه سیاست سران اروپا در حمایت از تحریم انرژی روسیه به هر قیمتی، وزیر خارجه آلمان گفت اوکراین در هر شرایطی اولویت وی است و مهم نیست آلمان‌ها چه فکری می‌کنند یا زندگی‌شان چقدر سخت می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان چهارشنبه (۳۱ اوت) در کنفرانسی در پراگ گفت که حتی اگر آلمان‌ها به دلیل قیمت بالای انرژی برای اعتراض به خیابان بیایند، برلین باید با حفظ تحریم‌ها علیه روسیه، به حمایت از اوکراین ادامه دهد. 

به گزارش «راشا تودی»، بائربوک گفت: اگر من به مردم اوکراین قول بدهم که تا زمانی که به ما نیاز داریم، کنارتان ایستاده‌ایم، پس می‌خواهم سر قولم بایستم. مهم نیست رأی‌دهندگان آلمانی من چه فکر می‌کنند، می‌خواهم سر قولم به مردم اوکراین بمانم. 

وی سپس در اشاره به تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا تاکید کرد: می‌خواهم شفاف بگویم این مسئله تا زمانی که اوکراین به من نیاز دارد، پابرجاست. 

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت: ما اکنون زمستان را پیش رو داریم، زمانی که به عنوان سیاستمداران دموکراتیک مورد چالش قرار خواهیم گرفت. مردم به خیابان خواهند رفت و گفت نمی‌توانیم بهای انرژی خود را بپردازیم. و من (در پاسخ) خواهم گفت بله می‌دانم، با اقدامات اجتماعی به شما کمک خواهیم کرد. اما نمی‌خواهم بگویم باشه پس ما تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف می‌کنیم. 

وی بار دیگر تاکید کرد: ما در کنار اوکراین خواهیم ایستاد و این یعنی تحریم‌ها در زمستان هم باقی خواهد بود. حتی اگر کار را برای سیاستمداران بسیار سخت کند. 

 

تحریم انرژی روسیه باعث تورم بی‌سابقه در اتحادیه اروپا و بخصوص آلمان شده است. روز چهارشنبه با تعطیلی خط لوله نورد استریم ۱ به منظور تعمیر و نگهداری سه روزه، قیمت گاز طبیعی در بازار نقدی به شدت افزایش یافت.

بائربوک در مقاله‌ای که چهارشنبه در یک رسانه آلمانی منتشر شد گفت که راهی برای بازگشت به دنیای قبل از ۲۴ فوریه (آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین) وجود ندارد و آلمان و اتحادیه اروپا به مبارزه طولانی اقتصادی، تحریمی و تبلیغاتی علیه روسیه ادامه دهند.

اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که مردم معمولی اروپا مجبور به پرداخت بهای سیاست‌های غیرمعقول رهبران خود در ارتباط با روسیه هستند، در حالی که متحدان آمریکایی بروکسل از منابع عایدی انرژی ثروتمند می‌شوند. 

پسکوف سه‌شنبه (۳۰ اوت) در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد: متاسفانه، قدم به قدم بروکسل و کشورهای اروپایی فقدان مطلق عقل خود را نشان می‌دهند. این در انگیزه‌های ضد روسی، فوران نفرت نسبت به کشور ما و در اقدامات کاملاً غیرمنطقی و حتی پوچ در حوزه انرژی که باید هزینه آن را مردم کشورهای اروپایی-اتحادیه اروپا، انگلیس و غیره پرداخت کنند اما مثلاً برای شرکت‌های آمریکایی سودآوری را ممکن می‌کند، نمایان شده است.

در پی جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا به صورت جمعی و کشورهای این بلوک به صورت فردی در ماه‌های اخیر اقداماتی را اتخاذ کرده‌اند تا وابستگی به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه را کاهش دهند. این اقدامات باعث سر به فلک گذاشتن قیمت انرژی در غرب شده و این اتحادیه را با توجه به نزدیک بودن زمستان تهدید می‌کند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سیاست اروپایی‌ها را «خودکشی» توصیف کرده است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه