دفاتر عصائب اهل الحق عراق تا اطلاع ثانوی بسته شد

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز، به منظور پیشگیری از وقوع فتنه‌ای جدید در کشور، دستور داد دفاتر این جنبش تا اطلاع ثانوی بسته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق، امروز (پنجشنبه، اول سپتامبر)، با انتشار پستی در توئیتر، پس از اهانت «محمد صالح العراقی» چهره نزدیک به رهبر جریان صدر به این جنبش و رهبر آن به منظور جلوگیری از وقوع درگیری جدید در عراق، دستور داد کلیه دفاتر این جنبش تا اطلاع ثانوی بسته شود. 

 

 

وی با انتشار توئیتی، طرفدارانش را به امام حسین (ع) سوگند داد که به کسانی که به شخص او اهانت می‌کنند، واکنش منفی نشان ندهند و خویشتن‌داری کنند و در ادامه نوشت: «برخی در کمین ما و به دنبال بحرانی کردن امور هستند. فرصت را از آنها با سکوت برای رضای خداوند، بگیرید و نقشه‌های آن‌ها را ناکام بگذارید».   

دبیرکل عصائب اهل الحق ضمن هشدار درباره هرگونه اقدامی که به زیارت اربعین امام حسین (ع)، خدشه وارد کند، نوشت: از برادران عصائب اهل الحق می‌خواهم که از اکنون تا اطلاع ثانوی، کلیه دفاتر جنبش را ببندند. بگذارید هر دفتری را که می‌خواهند، بسوزانند. کاری نکنید. خداوند در قبال آن به‌گونه‌ای که انتظارش را ندارید، به شما عوض خواهد داد.

وی در پایان به طور تلویحی به اهانت محمد صالح العراقی با ذکر آیه ۲۸ سوره مائده پاسخ داد و نوشت: روی سخنم با کس دیگری است (لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَیَّ یَدَکَ لِتَقْتُلَنِی مَا أَنَا بِبَاسِطٍ یَدِیَ إِلَیْکَ لِأَقْتُلَکَ ۖ إِنِّی أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِینَ) (سوگند که اگر تو به کشتن من دست برآوری من هرگز به کشتن تو دست دراز نخواهم کرد، که من از خدای جهانیان می‌ترسم).

چهره نزدیک به مقتدی الصدر که در شبکه‌های اجتماعی به وزیر الصدر معروف شده، امروز طی پستی در توئیتر نوشت: «قیس به تو هشدار می‌دهم که اگر شبه‌نظامیان وقیح خود را مهار نکنی و یا از قاتلان و جنایتکاران  وابسته به خود، تبرئه نجویی یا ثابت نکنی که به تو وابسته نیستند، تو نیز وقیحی».

وی نوشت: «​از بی اعتنایی به خون مردم، هر که باشند، دست بردارید».

دوشنبه پیش پس از اعلام کناره‌گیری سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق وا داشته و این افراد تا پیش از سخنرانی روز گذشته رهبر جریان صدر با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداختند.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، روز سه‌شنبه با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین در عراق واکنش نشان داد و  گفت که اگر در عرض ۶۰ دقیقه خارج نشوید، از جریان صدر خارج خواهم شد».

با وجود آن‌که با این ضرب‌الاجل، کلیه حامیان صدر، خیابان‌ها را ترک کردند اما تحلیلگران و ناظران سیاسی، آرامش کنونی را کاملا شکننده می‌دانند و از احتمال بازگشت اعتراضات خیابانی خبر می‌دهند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه