بررسی بخش هجومی استقلال در فصل جدید/ تیمی که شبیه صحبت‌های ساپینتو نیست

هافبک اسبق استقلال به بررسی بخش هجومی این تیم با هدایت ریکاردو ساپینتو پرداخت.

 محسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در مورد دیدار استقلال با نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: استقلال برای برنده شدن آنقدر موقعیت ایجاد نکرد و موقعیت‌های نصفه و نیمه ای داشت. تیمی مثل استقلال برای گرفتن سه امتیاز باید حملات پردامنه تری داشته باشد ولی حملات طوری نبود که بتواند نتیجه لازم را کسب کند. در طرف مقابل نفت مسجد سلیمان شکل خیلی خوبی داشت و حتی دقایقی از بازی را هم کنترل کرد. امیدوارم استقلال در بازی هفته بعد بتواند جبران کند.

ساپینتو هنوز شاکله اصلی تیم را پیدا نکرده است

وی در خصوص اینکه خط حمله استقلال با حضور مهاجمان زیاد هنوز نتوانسته انتظاراتی که هواداران داشتند را برآورده کند، گفت: اینکه مهاجمان زیادی داشته باشید دلیل بر این نیست که به گل برسید. باید ببینید چگونه حمله می‌کنید؟ از چه راه هایی به دروازه حریف نزدیک می‌شوید؟ هافبک‌ها و دفاع‌های کناری چطور کار می‌کنند؟ هر تیمی یک مهاجم هدف دارد و با سیستمی که استقلال بازی می‌کند دو وینگر در تیم هستند. مهم این است که بازیکنان میانی و مدافعین کناری چکار می‌کنند؟ برنامه‌ریزی برای حمله و ساختار بازی چگونه است؟ باید این موارد بیشتر توجه کنیم.

یوسفی تصریح کرد: استقلال پیمان بابایی، سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی و... را در بخش هجومی دارد اما تیم در ساختار بازی دچار مشکل است و هنوز ساپینتو شناخت خوبی از بازیکنان به دست نیاورده، تعویض‌هایی او هم نشان می‌دهد هنوز شاکله اصلی تیم را پیدا نکرده، ان‌شاالله استقلال با توجه به بضاعتی که دارد و بازیکنانی که روی نیمکت هستند بتواند سریع‌تر به ترکیب اصلی برسد و ساختار هجومی‌اش را هم بهبود ببخشد.

دفاع استقلال در پیش فصل یک شکل داشت اما در مسابقات شکل دیگری پیدا کرد

هافبک اسبق استقلال در مورد شرایط این تیم در 4 هفته گذشته، عنوان کرد: مشکلی که تیم بعد از اولین بازی داشت این بود که پیش فصل را با سه مدافع بازی کرده بود اما شروع مسابقات را با شکل دیگری ادامه داد. استقلال با سیستم سه دفاعه مقابل سپاهان بازی کرد و باخت که نشان می‌دهد مربی ثبات لازم را به دست نیاورده است. شاید اگر بقیه مسابقات را هم با سه دفاع بازی می‌کرد عملکرد بهتری در این بخش داشت چون کل پیش فصل را با این سیستم کار کرده بود.

وی افزود: این نشان می‌دهد که مربی ممکن است تحت تاثیر لیگ یا رسانه‌ها یا مسائل دیگر، نظرش را عوض کند. به این ترتیب مشخص است که استقلال نیاز به هماهنگی بیشتر دارد و در این 4 هفته هم نوسان داشت. امیدوارم ساپینتو بتواند در بازی این هفته سروشکل بهتری به تیم خودش بدهد. ضمن اینکه او در رفتارهایش باید دقت بیشتری داشته باشد چون تمام رفتارهای ساپینتو زیر ذره بین است و روی دستیارانش، بازیکنان تیم و هواداران تاثیر می‌گذارد.

یوسفی در خصوص آینده استقلال با هدایت ساپینتو گفت: قطعا تا آخر فصل کنار سپاهان، پرسپولیس و فولاد در کورس قهرمانی خواهد بود ولی با توجه به قهرمانی فصل قبل اصلا نباید دچار چالش می‌شد. یک مربی آمده که با توجه به رزومه‌اش به نظر می‌رسید باید خیلی بهتر از این کار می‌کرد. انتظار بیشتری از او هم در مسائل فنی و هم از نظر رفتاری داشتیم. با اینحال باید به او زمان داد اما فعلا نتوانسته رضایت هوادار و پیشکسوتان را به دست بیاورد.

در مورد کاوه و ارسلان باید زودتر و بهتر تصمیم می‌گرفتند

کارشناس فوتبال در مورد انتقاداتی که پیرامون یارگیری باشگاه به خاطر اتفاقی که برای کاوه رضایی و ارسلان مطهری مطرح می شود، اظهار داشت: قطعا ناهماهنگی‌هایی بوده که ارسلان مطهری دچار چالش شد. کاوه رضایی جذب نشد و به تراکتور رفت. باید دقت بیشتری در این زمینه به خرج می‌دادند. ما خط حمله را شلوغ کردیم و باید زودتر از این تصمیم بهتری می‌گرفتیم.

وی افزود: مطهری در این چند سال بازیکن مفیدی برای استقلال بوده و توقع چنین چیزی را از مدیریت نداشت. از طرفی باید به نظر سرمربی هم احترام بگذاریم ولی تصمیمی بود که دیر گرفته شد و این مساله به مدیریت بر می‌گردد. با این شرایط طبیعی است وقتی که تیم نتیجه نگیرد، مدیریت و کادرفنی زیر سوال می‌روند.

ساپینتو نباید تیم خودش را با تیم مجیدی مقایسه کند

یوسفی در مورد اشاره ساپینتو به تیم فرهاد مجیدی و مقایسه استقلال فعلی با فصل گذشته، گفت: تیم فرهاد مجیدی هم مشکلات فنی داشت اما خیلی از مسائل با نتیجه تغییر می‌کنند. استقلال فصل قبل با بهترین شرایط ممکن قهرمان شد و هیچ انتقادی نمی‌توان به آن کادرفنی و بازیکنان مطرح کرد. اصلا چرا خودمان را با فصل قبل مقایسه می‌کنیم؟ حالا اگر هم مقایسه می‌کنیم، می‌گوییم تیم ساپینتو هجومی بازی می‌کند. معیار او در سطح هجومی چیست؟ باید درصد مالیکت را به دست بیاوریم، درصد موقعیت گل‌ها را به دست بیاوریم و درصد تعداد پاس‌ها را بررسی کنیم. در هیچ کدام از این موارد برتری آنچنانی نسبت به تیم حریف وجود ندارد.

وی تصریح کرد: همیشه و خودبه‌خود، استقلال نسبت به تیم‌های مقابل یک برتری نسبی دارد. مثلا در مالکیت، موقعیت گل‌ها و تعداد پاس‌ها آمار بالاتری دارد. اگر ساپینتو این ادعا را دارد باید این آمارها چند برابر شوند که در این شرایط اگر موقعیت‌ها گل نشد بگویند دچار بدشانسی شده است ولی تا به حال اینطور نبوده، تیم ساپینتو بر خلاف صحبت‌هایش آنقدر هم هجومی نبوده است. نباید این تیم را با تیم سال قبل مجیدی مقایسه کرد. باید کار خودمان را برنامه ریزی کنیم و حواسمان به کار خودمان باشد تا تیم بتواند نتایج لازم را به دست بیاورد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه