وزیر آموزش و پرورش: امسال ۷۷.۵ درصد رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی بودند

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال دانش آموزان کشور بیست مدال المپیادهای علمی جهان در رشته‌های مختلف را کسب کردند و بر خلاف شایعات،امسال ۷۷.۵ درصد رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی بودند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه،یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تربیتی بوتراب شهرستان خوی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: در فرآیند احداث آموزشگاه ها، توجه به امکان تحقق ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروریست.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر لزوم اهمیت به هویت اسلامی ملی دان آموزان تاکید کرد و افزود: تقویت هویت ملی و اسلامی نسل جوانان از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.

نوری با اشاره به پروژه‌های عمرانی وزارت گفت:رویکرد دولت مردمی سازی امور است و حضور فعال خیرین مدرسه ساز در کنار دولت بهترین نمود این مهم است.

وی تصریح کرد:امسال دانش آموزان کشور بیست مدال المپیاد های علمی جهان در رشته های مختلف را کسب کردند و بر خلاف شایعات، امسال ۷۷.۵ درصد رتبه های برتر کنکور از مدارس دولتی بودند.

نوری با اشاره به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش افزود:۱۲۵ هزار نفر نیروی انسانی پیش از سال ۹۲ تعیین تکلیف شدند و مجوز جذب ۱۳۰۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کشور اخذ شده است که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر از بین دکترمعلمان پذیرش خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه