ابر پروژه‌هایی که منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند

کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر ابرپروژه‌هایی در دست افتتاح دارد که می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی به همراه کاهش نرخ بیکاری را در پی داشته باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج، در مقطعی نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ درصد بود اما با تشکیل کارگروه‌هایی نظیر تسهیل و رفع موانع تولید و بازگشت واحد‌های راکد و همچنین افتتاح پروژه‌های اشتغال‌زا نرخ بیکاری به ۹.۱ درصد کاهش یافت.

در حال حاضر جمعیت بیکار استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۶ هزار نفر است و تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ هم ۱۳ هزار و ۵۲۰ نفراست که با نگاهی به اجمالی به وضعیت پروژه‌ها، محقق شدن این میزان تعهد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ممکن است. 

در هفته دولت امسال با افتتاح ۱۲۱ پروژه برای یک هزار و ۷۲۶ نفر شغل ایجاد شد، اما علاوه بر پروژه‌های هفته دولت، استان ابر پروژه‌هایی دارد که وعده بهره‌برداری از آنها در دهه فجر داده شده ابر پروژه‌هایی که هم به توسعه استان و هم به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کنند.

طبق گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر ابر پروژه‌هایی مانند سد چم‌شیر،کارخانه قند، جاده پاتاوه به دهدشت و پتروشیمی گچساران به بهره‌برداری می‌رسد و کلنگ چند ابر پروژه دیگر به زمین زده می‌شود.

افتتاح این ابر پروژه‌ها اشتغالزایی خوبی به همراه خواهد داشت و بدون شک با تدبیری که مسئولان به کار گرفته‌اند نرخ بیکاری در استان کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه