امکان صدور گواهی سوءپیشینه در منزل فراهم شد

معاون مالی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های نوین تکنولوژی در ارائه خدمات بیشتر و بهتر، گفت: شبکه اجتماعی کشور با عنوان عدلیه در قوه قضائیه راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از مهریز، ابراهیم شاهرخیان ظهر امروز در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در جلسه شورای عمومی مهریز اظهار کرد: تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و استفاده از سامانه‎های تسهیلاتی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم امکان پذیر نیست.

وی راه‌اندازی سامانه الکترونیکی و هوش مصنوعی را گامی مهم در تحول دستگاه قضایی دانست و افزود:‌ از این پس برای دریافت گواهی سوءپیشینه با کمترین زمان و حتی در منزل می‌تواند به آن دست یابند.

معاون مالی قوه قضاییه با تأکید بر تداوم استفاده از فناوری‌های نوین در دستگاه قضا برای کاهش هزینه‎ها و افزایش بهره‎وری گفت: استفاده از فناوری موجب به روزشدن خدمات و تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی شده و ماندگار خواهد بود.

شاهرخیان در خصوص  ایجاد شفافیت و ارتقاء سلامت اداری در قوه قضاییه تصریح کرد: در حال راه‌اندازی شبکه اجتماعی و سازمانی به نام عدلیه هستیم که با ایجاد شبکه اجتماعی درون قوه قضاییه، امکان تبادل اطلاعات تسهیل‌تر می‌شود.

وی استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی و هوش تجاری در بهبود فرایند‌ها و تحلیل داده ها مفید دانست و بیان کرد: بر اساس نقشه راهی که تدوین شده با استفاده از ظرفیت ایجاد شده در سامانه‌ها  در تلاشیم حداکثر بهره را ببریم.  

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی، امام جمعه مهریز  نیز در این جلسه با بیان این‌که سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه اثرات و ثمرات فراوانی داشته است، گفت: از ثمرات سفرهای استانی رصد کردن مشکلات و حل آنها خواهد بود.  

وی با بیان این‌که کارکنان قوه قضاییه باید حضرت علی (ع) را الگو خود قرار دهند تاکید کرد: قوه قضاییه عدالت، امیدواری و حل مسئله فساد را در سرلوحه کار خود قرار دهند.  

محی الدینی تصریح کرد: فساد در بعضی از دستگاه که انتظار آن نمی رفت مانند موریانه به جان مردم افتاده که باید قوه قضاییه این مسئله را در اولویت قرار دهد.

امام جمعه مهریز به تبیین سخنان رهبری پرداخت و گفت: امید آفرینی و اطمینان آوری که در همه دستگاه باید با شفافیت و به صورت مستمر پیگیری باشند.  

محمد فرماندار مهریز نیز در خصوص پاسگاه شهید مدنی اظهار کرد: باغشهر تاریخی مهریز به جهت گلوگاه و پاسگاه شهید مدنی از آمار جرم و جنایت برخوردار است که امیدواریم به حساب مردم شهرستان مهریز نگذارند.

وی تاکید کرد: در شهرستان مهریز اقدامات تمام دستگاه ها به خصوص قوه قضاییه پیشگرانه خواهد بود تا اینکه با مشکلات و جرایم به وجود آماده مبارزه شود.
گفتنی است؛ در پایان از روسای ادارات و کارمندان خواهر و برادر باغشهر تاریخی مهریز قدردانی شد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه