مراسم جاماندگان اربعین در زنجان برگزاری می‌شود

مراسم جاماندگان اربعین حسینی از سد گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام در زنجان برگزاری می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، جلسه ستاد برگزاری مراسم جا ماندگان اربعین حسینی با حضور اعضا در محل دارالقرآن زنجان در راستای برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر این مراسم برگزار شد.

در این مراسم سید مجتبی حسینی راد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار زنجان با تاکید بر تلاش همه دستگاه‌ها برای برگزاری با شکوه مراسم جاماندگان حسینی در اربعین اظهار داشت: باید تلاش شود تا این مراسم بدون مشکل و مسئله خاصی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار زنجان با بیان اینکه این مراسم در سال گذشته با مشارکت مواکب و دستگاه‌ها با شکوه خاصی برگزاری شد، افزود: باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا این مراسم با شکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه برای این مراسم دو کمیته تشکیل شده است، افزود: در این راستا کمیته فرهنگی و پشتیبانی مراسم تشکیل شده و مسوولیت اجرایی مراسم نیز بر عهده حمید امیر خانی مسوول اجرایی مزار شهدای گمنام گاوازنگ خواهد بود.

همچنین علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه مراسم و پیاده‌روی جا ماندگان اربعین چند سالی است که در همه استان‌ها و شهرها برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم خدا را شکر با استقبال خوب مردم و عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه باید هماهنگی‌های لازم برای برگزاری با شکوه انجام شود، تصریح کرد: این مراسم امسال از شب مراسم اربعین حسینی در مسیر سد گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر پیاده‌روی به سه قسمت تقسیم شده است، افزود: که مسیر توسط شهرداری، بسیج و مساجد مدیریت و امکانات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آنها فراهم خواهد شد.

یوسفی با بیان اینکه سال گذشته مواکب به دلیل برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین حسینی با همه امکانات در مراسم جا ماندگان اربعین حسینی حضور داشتند، گفت: امسال امکانات مواکب استان در مسیر اربعین حسینی حضور دارند و باید دستگاه‌ها و سازمان‌ها پای کار بیایند تا این مراسم با شکوه برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اهمیت تامین امنیت مسیر گفت: باید از اول تاج سد مسیر برای تردد خودروها مسدود شود.

وی با اشاره به اهمیت پاکسازی مسیر حین و بعد از برگزاری مراسم گفت: حضور اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس، راهنمایی و رانندگی اهمیت دارد و باید آنتن‌دهی این منطقه نیز تقویت شود تا راهپیمایان و عزاداران حسینی مشکل نداشته باشند.

حجت‌الاسلام کرمی, رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان نیز در این مراسم گفت: اقدامات فرهنگی لازم برای برگزاری با شکوه این مراسم در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی از مساجد و فعالان فرهنگی نیز کمک گرفته خواهد شد.

در این جلسه سید شمس‌الدین حسینی، نماینده سپاه و بسیج استان زنجان در جلسه نیز با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی تعدادی موافق و تعدادی مخالف برگزاری پیاده‌روی اربعین در استان بودند، اظهار داشت: خوشبختانه به همت خادمان مزار شهدای گمنام گاوازنگ و مردم این مراسم برگزار و با استقبال خوب مردم روبرو شد.

وی با بیان اینکه باید کمبودهای مسیر و نبود موکب‌ها جبران شود، افزود: بحث سرویس بهداشتی و تامین آب آشامیدنی مسیر باید با همکاری شهرداری و آبفا تامین شود.

موسوی با بیان اینکه مدیریت اجرایی کارها بر عهده خادمان مزار شهدای گمنام خواهد بود، تصریح کرد: باید همه تلاش‌ها انجام شود تا مراسم با شکوهی برای کسانی که می‌خواهند در این راهپیمایی حضور داشته باشند، برگزار شود.

انتهای پیام/2308

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه