تأمین آب شهرضا نیازمند سامانه جدید آبرسانی است

رئیس اداره آبفا شهرستان شهرضا با تأکید بر ضرورت تأمین آب در شهرضا، گفت: باید یک سامانه تأمین آب پایدار به مجموعه سامانه موجود اضافه شود تا دغدغه‌ مردم کاهش یابد.

مجید مختاری، رئیس اداره آبفا شهرستان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرضا با بیان اینکه تنها منبع تأمین آب مردم شهرضا با جمعیت ۱۶۲ هزار نفری از طریق آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها است، اظهار داشت: گرما، سوختن پمپ چاه، کم شدن دبی چاه‌ها، از رده خارج شدن تعدادی از چاه‌ها در شهرضا و سمیرم مشکلاتی است که تأمین آب را در این شهرستان با مشکل روبه رو کرده و تا حدی این مشکلات مهار شده است.

وی با بیان اینکه تأمین آب شهرضا در زمینه شرب و بهداشت از ۴۳ حلقه چاه فعال در منطقه تأمین  می‌شود که ۲۳ حلقه چاه فقط مخصوص شهرضا است، گفت: با شروع تابستان هر ساله در کشور، استان و شهرستان شهرضا شاهد مشکل کم آبی و افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب هستیم که سبب می‌شود در توزیع و تأمین آب با مشکل روبه رو شویم.

مختاری با بیان اینکه شهرضا لینک ارتباطی با سایر شهرستان‌ها برای تأمین آب ندارد، عنوان کرد: در تابستان امسال ۲۴ ساعته یک مشکل فنی به وجود آمد و سبب شد در بعضی نقاط قطعی دائم و بعضی نقاط دیگر اُفت فشار داشته باشد و میزان مصرف، بیش از تأمین و تولید چاه‌ها است که این موضوع باعث اُفت فشار و قطعی آب در برخی نقاط به ویژه در مکان‌های مرتفع می‌شود.

رئیس اداره آبفا شهرضا با تأکید بر اینکه عزم جدی برای تأمین آب در شهرضا و استان باید انجام شود، تصریح کرد: باید یک سامانه تأمین آب پایدار به مجموعه سامانه موجود اضافه شود تا دغدغه‌های مردم کم شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه فاضلاب شهرضا اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب است و اعتبارات خوبی برای این پروژه مصوب شده است و امیدواریم هرچه زودتر تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه