تلاش‌ها برای زنده گیری پلنگ/ توصیه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به مردم و گردشگران

مدیر روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضور گردشگران و شلوغی منطقه کار را برای تیم زنده گیری پلنگ سخت کرده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج، هادی سینایی با اشاره به اینکه جست‌وجو برای پیدا کردن پلنگ همچنان ادامه دارد، گفت: پس از انتشار  فیلم پلنگ در جاده حدفاصل آب معدنی شهرداری سی سخت تا باغات انگور محدوده بندان،  یک تیم تخصصی از محیط زیست استان و خارج از استان به همراه دامپزشک در محدوده مذکور بصورت ۲۴ ساعته در ۳ مسیر مختلف با وسایل سمعی و بصری مناسب و به روز مشغول پایش منطقه هستند .

مدیر روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گزارش‌های تیم حاضر در صحنه  حاکی از امید  به پیدا کردن پلنگ و زنده‌گیری آن است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پلنگ جانوری اغلب شبگرد بسیار باهوش و زیرک است به دام انداختن این جانور نیازمند فراهم بودن محیط امن و شرایط مناسب است لذا با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر سی سخت و همزمانی با فصل برداشت انگور، متاسفانه حضور گردشگران و شلوغی منطقه در محدوده مذکور از یک طرف و انتشار این اخبار از سوی دیگر کار را برای همکاران ما سخت کرده است.

سینایی بیان کرد: لذا حمله پلنگ به کشاورز در محددوده باغ کوخدان را نه کامل تائید و نه رد می‌کنیم تیم تخصصی  در منطقه حضور دارند ،فرضیات و شواهد را کنار هم قرار می‌دهند و پس از جمع‌آوری ادله کافی موضوع از طریق روابط عمومی محیط زیست استان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  تقاضا داریم مردم را نسبت به پلنگ اینگونه ارزشمند اکوسیستم بدبین و حساس  نکنید ، تا  احساس خطر نکنند و به حذف پلنگ منجر نشود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه