بروکراسی اداری و معطلی پیمانکاران در دولت توجیه‌ناپذیر است

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در دولت مردمی‌، عدم تکمیل پروژه‌های مهم عمرانی به بهانه بروکراسی اداری معنایی ندارد، گفت: کارمند و یا رئیس اداره‌ای که به بهانه بروکراسی اداری باعث‌ عدم تخصیص اعتبارات به پیمانکاران می‌شوند را به استانداری معرفی کنید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در حاشیه افتتاح پل کشاورز رانکوه املش با بیان اینکه دیدار با اقشار مختلف مردم یکی از برنامه‌های رئیس جمهور، وزرا و استانداران است، اظهار کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، ارتباط مستقیم رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با مردم است و در این راستا رئیس‌جمهور تاکنون ۳۸ سفر استانی داشتند. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عملکرد دولت در یکسال گذشته گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت با تمجید خود برای دولت سنگ تمام گذاشتند و بنده به عنوان عضو کوچک از هیئت دولت سجده شکر به جا می‌آورم. 

نماینده عالی دولت در گیلان افتتاح پروژه‌های عمرانی در گیلان را کم سابقه دانست و افزود: در هفته دولت یک‌هزار و ۱۶۰ پروژه با میزان اعتبار سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که حاکی از اهتمام دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌باشد. 

عباسی با بیان اینکه ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوبه سفر رئیس‌جمهور به گیلان تعلق گرفته است، تصریح کرد: استان گیلان به لحاظ ابلاغ و تخصیص اعتبار از زمان جلوتر است و در این مدت ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر به استان گیلان تعلق گرفته است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه مسؤولان به تسریع در روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان افزود: بنده به عنوان استاندار گیلان نمی‌گذارم پیمانکاری پروژه عمرانی خود را به بهترین نحو به اتمام برساند و بعدا پیگیر مطالبات خود باشد چراکه باید در زمان تکمیل پروژه تمامی مطالبات تخصیص پیدا کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دولت مردمی‌، عدم تکمیل پروژه‌های مهم عمرانی به بهانه بروکراسی اداری معنایی ندارد، گفت: کارمند و یا رئیس اداره‌ای که به بهانه بروکراسی اداری باعث‌ عدم تخصیص اعتبارات به پیمانکاران می‌شوند را به استانداری معرفی کنید.

عباسی با دستور به فرمانداران و بخشداران در خصوص حل مشکلات مردم بیان کرد: کارگزاران نظام در استان گیلان باید به طور دائم بین مردم رفته و مشکلات آنان را بررسی کرده و در راستای حل مشکلات تلاش کنند و اگر مسئله‌ای بود به استانداری اعلام کنند زیرا بنده به عنوان خدمتگزار مردم با انجام ۱۰۹ سفر شهرستانی نشان دادم که در کنار مردم بوده و درب استانداری بر روی تمامی اقشار جامعه باز است. 

وی وحدت موجود میان مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه را در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بی‌نظیر دانست و افزود: همانطور که مدیر استانی راهداری تغییر کرد اگر راهداری شهرستان املش اختلالی در روند اجرای طرح‌های عمرانی به هر نحوی ایجاد کرده به بنده اعلام کنید و با آن مدیر برخورد شده و یا تغییر خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با هشدار به مدیران استانی و شهرستانی در خصوص اهتمام در حل مشکلات حوزه‌های تخصصی مرتبط گفت: اگر مدیری به بهانه نداشتن امکانات و یا اعتبارات پروژه‌ای را مختل کند به هیچ وجه او را نخواهم بخشید و با آن برخورد می‌کنم زیرا اصل شعار در جمهوری اسلامی ما می‌توانیم است. 

عباسی با بیان اینکه در دولت مردمی هیچ پروژه‌ای به دلیل کمبود اعتبار نباید نیمه تمام باقی بماند، تصریح کرد: دولت گذشته بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی بر دوش دولت سیزدهم گذاشت و این دولت ماهانه ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی دولت یازدهم و دوازدهم را پرداخت می‌کند ولی با این حال تاکنون سه هزار میلیارد تومان بودجه از طریق تملک دارایی به گیلان اختصاص یافته و به این منظور دیگر هیج عذری در خصوص‌عدم تکمیل پروژه‌های عمرانی پذیرفتنی نیست. 

وی با تاکید بر لزوم به ارتباط با کشورهای منطقه بیان کرد: یکی از شعارهای دولت، عدم گره زدن اقتصاد به مذاکرات برجام است لذا تاکنون سفیران هشت کشور مهم به استان گیلان سفر کرده و اخیرا هم رئیس‌جمهور تاتارستان با سفر به گیلان قول سرمایه‌گذاری عظیم در این استان را داده است. 

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای مصوبات دولت را در راستای حل مشکلات مردم و توسعه استان‌ها دانست و گقت: در اجرای مصوبات دولت هیج منتی بر نداشته و با جان و دل تمامی پروژه‌های عمرانی را در گیلان‌ به سرانجام خواهیم رساند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه