پیام تبریک مدیر عامل بانک سرمایه به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

فرج اله قدمی، مدیرعامل بانک سرمایه در پیامی به شرح زیر هفته بانکداری اسلامی را تبریک گفت:

هفته بانکداری اسلامی فرصتی است برای تأمل در امکانات بی نظیری که دین برای داد و ستدی پاکیزه و خالی از شائبه ربا در هر عصر و دوره ای فراهم نموده است. زیرا وقتی آن ذات مقدس چنین خطاب می کند که: «احلّ الله البیع و حرّم الرّبا (بقره:275)»، به یقین وسایل تحقق این کلام شریف را نیز در دستورات مترقیِ خود پیش بینی خواهد نمود.

شکی نیست که ایده سترگ و نوآورانه «بانکداری اسلامی» نیز با گذشت زمان و استمرار مجاهدت های علمی از سوی کارشناسان دینی و متخصصان متعهد در علوم بانکی هرچه بیش تر در چارچوب امن و آرام شریعت نورانی اسلام قرار خواهد گرفت و آلودگی ربا را از دامن بانکداری مدرن خواهد زدود. هرچند نفس حضور در این مسیر مبارک، خود محصول ایمانی بزرگ و تحسین برانگیز به توانایی های دین در پاسخ گویی به مقتضیات زمانه بوده، و سالروز کاشت این نهال خوش عطر و دل انگیز در نخستین سال های پس از انقلاب، تا همیشه شایسته نکوداشت و یادکرد است.

فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی را به تمامی پژوهندگان و کوشندگان خستگی ناپذیر در این مسیر نورانی، و نیز همکاران ارجمندم در شبکه بانکی کشور، تبریک و شادباش عرض نموده، توفیق همه عزیزان را در پاسداری از این آرمان بزرگ و تحقق روزافزون آن از درگاه باری تعالی آرزومندم.

 

فرج اله قدمی
مدیر عامل و عضو هیأت مدیره

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه