| مشکل آب همدان به زودی حل می‌‌شود

طبق اظهارات وزیر نیرو، وزیر کشور و استاندار به زودی موضوع تنش آبی در همدان حل می‌شود و به وضعیت پایداری می‌رسیم تا در گام بعدی برای حل مشکل در درازمدت آب از تالوار وارد شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، "درخواست رسیدگی فوری به قطع آب همدان" عنوان سوژه‌ای است که در سامانه "" آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ثبت شده است.

 این سوژه بارها از سوی مخاطبان مطرح شده که توسط آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد نیز پیگیری شده است که البته بار دیگر به منظور پاسخ به کاربران در دستور پیگیری قرار گرفت.

تامین آب همدان در حال انجام است

وزیر نیرو در خصوص وضعیت آب همدان اظهار کرد: از نقاط مختلف اطراف همدان در حال آبرسانی به همدان هستیم، به نحوی که پروژه‌های متعددی در این حوزه تعریف شده و امکانات، تجهیزات و لوازم موردنیاز از نقاط مختلف کشور و شرکت‌های آبفا به این شهر ارسال شده و به‌ طور شبانه‌روزی برای خدمت به هموطنان و حل این مشکل در حال تلاش هستیم.

علی اکبر محرابیان با بیان اینکه امیدواریم مردم به زودی شاهد اثربخشی نتایج تلاش‌های انجام شده باشند خاطرنشان کرد: تاکنون بخشی از آبی که از دست رفته بود، جبران شده و در روزهای آینده میزان آب مورد نیاز باقیمانده هم تامین خواهد شد.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که با انجام اقدامات لازم، تامین آب شهر همدان به زودی به حالت عادی برگردد.

تامین اضطراری آب همدان تا هفته آینده

وزیر کشور نیز در سفر به همدان و بازدید از طرح آبرسانی به همدان اظهار کرد: متاسفانه کمبود آب برای مردم شریف همدان مشکل ایجاد کرده اما در حال حاضر بسیج عمومی در استان صورت گرفته تا جبران آن صورت گیرد.

احمد وحیدی با اشاره به اینکه جبران مشکل آب همدان دو مسیر دارد که یکی تامین آب از سد تالوار است گفت: سال‌ها این پروژه متوقف بود اما با پیگیری استاندار و وزارت نیرو و مسئولان مختلف به طور جدی دنبال شده تا آب منتقل شود و طبق گزارش‌ها لوله‌گذاری تقریبا به اتمام رسیده و منتظر ایستگاه‌های پمپاژ هستند که وقتی به اتمام برسد ظاهرا دیگر مشکلی نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در کنار  انتقال آب سد تالوار کار دیگری صورت گرفته و با خط لوله دیگری تا قبل از راه‌اندازی خط اصلی تالوار، به آبرسانی بهتر به همدان کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: در مرحله اول تا هفته آینده این مشکل به شکل اضطراری حل می‌شود و چند هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد.

وزیر کشور افزود: مسیر اضطراری با پیش‌بینی صورت گ رفته انجام می‌شود و مسیر اصلی هم از سد تالوار که دارای آب پایدار خوبی است منتقل خواهد شد.

قطعی آب به مرور کاهش می‌یابد

استاندار همدان نیز با بیان اینکه در شرایط کنونی تامین آب شرب مردم همدان در وضعیت باثباتی قرار داد اظهار کرد: مجموعا، از ۷۳ چاهی که در اختیار آبفا قرار دارد، آب شرب همدان تامین می‌شود؛ اما با توجه به استفاده طولانی‌مدت از این چاه‌ها در سالیان متمادی، عدم رسوب‌گیری و مستهلک شدن پمپ‌های آن‌ها، ضرورت دارد رسوب‌گیری و تعمیر و باز‌سازی پمپ‌ها انجام شود‌.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: با توجه به تصمیماتی که گرفته شد، به دلیل پدافند غیرعامل و در اختیار داشتن منابع مناسب، ضرورت داشت مجوز حفر چاه از وزیر نیرو دریافت شود که با صدور موافقت دستور حفاری، اقدامات اجرایی و عملیاتی آن نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی، تامین آب همدان در وضعیت باثباتی قرار دارد و طی اقدامات انجام شده تاکنون، آب مناسب، بهداشتی و سالمی را در اختیار شهروندان قرار دادیم.

استاندار همدان گفت: طی تصمیماتی که در سیزدهمین  جلسه مدیریت آب در زمینه برنامه توزیع آب اتخاذ شد، ساعات قطعی آب در روزهای آینده به طور قطعی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: میزان ورودی آب به مخازن در وضعیت خوبی قرار داد و تلاش بر این است با افزایش آن نسبت به روزهای قبل، شاهد قطعی آب نباشیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه