ضعف در ساماندهی سگ‌های ولگرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به‌دلیل ضعف در ساماندهی سگ‌های ولگرد باید میلیارد تومان برای حفظ جان افراد در بحث حفظ جان افراد هزینه کنیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مازندران، هر روز در تردد روزانه موضوعی که خیلی جالب توجه است شمار سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابان‌های شهر است.

حضور سگ‌های ولگرد اغلب به‌صورت دسته‌جمعی نگرانی‌هایی برای شهروندان ایجاد کرده و رفت و آمد شهروندان را مختل می‌کند.

هرازچندگاهی صحبت از ساماندهی سگ‌های ولگرد می‌شود می‌بینیم در حد اقدامات ضربتی و با سروصدا همراه است ولی پس از آن تمامی اقدامات نه تنها به فراموشی سپرده می‌شود بلکه افزایش شمار سگ‌های ولگرد نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

عباس علی‌پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از وضعیت ساماندهی سگ‌های ولگرد در سطح شهرهای مازندران، اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه اقدامات به‌خوبی انجام نمی‌شود و همچنین در برخی شهرها برنامه دقیقی در این زمینه وجود ندارد و نتیجه آن را در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر می‌بینیم.

وی افزود: به‌دلیل ضعف در ساماندهی سگ‌های ولگرد باید میلیارد تومان برای حفظ جان افراد در بحث حفظ جان افراد هزینه کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه حمله سگ‌‌های ولگرد به‌ویژه به کودکان آثار روحی و روانی وحشتناکی برجای می‌گذارد که برخی قابل جبران نیست، تصریح کرد:  برخی از مسائل روحی و روانی بسیار نگران‌کننده است.

علی‌پور با انتقاد از افزایش تعداد سگ‌ها در سطح شهرها، یادآور شد: این مسائل و نگرانی‌ها به ما منعکس می‌شود و ما هم اعلام به دادستانی و استانداری مسائل را منعکس کردیم.

وی با بیان اینکه کمیته بیماری‌های مشترک انسان و حیوان تشکیل شد، گفت: اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت ولی هنوز نتیجه‌ای که باید می‌گرفتیم را نگرفتیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه