در فوتبال اروپا چه گذشت؟ | از کامیابی یونایتدِ بی رونالدو تا طوفان بچه غُول و آوازخوانی دیبالا و مورینیو

در میان هفته فوتبال اروپا، منچسترسیتی با درخشش هالند به برتری رسید و منچستریونایتد به سومین برد متوالی خود دست یافت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در میان هفته فوتبال اروپا، دیدارهای لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا و جام حذفی فوتبال آلمان برگزار شد که در مهمترین آنها ، منچستریونایتد باز هم بدون رونالدو به سومین برد متوالی خود رسید و ارلینگ هالند برای منچسترسیتی در 29 دقیقه شاهکار به پا کرد.

در این گزارش سعی داریم به بررسی بازی های میان هفته فوتبال اروپا (از سه شنبه تا پنج شنبه) بپردازیم.

گزارش ابتدای هفته در خصوص فوتبال اروپا را در اینجا بخوانید.

لیگ برتر انگلیس

هت تریک دوباره بچه غول تا کامبک احساسی لیورپول و سومین برد منچسترِ بدون رونالدو

منچسترسیتی در یک بازی تماشایی با درخشش ارلینگ هالند به برتری 6 بر صفر رسید. ستاره نروژی در 29 دقیقه دوباره هت تریک کرد تا آمار شگفت انگیزِ 9 گل در 5 بازی را به ثبت رساند.

هالند رکورد تاریخی هری کین در ماه آگوست را نیز شکست تا همه از او به عنوان یکی از استعدادهای برتر در گلزنی در لیگ برتر انگلیس نام برند.

چلسی در روز ضعیف مدافعان و مهاجمان خود مقابل ساوتهمپتون شکست تلخی را تجربه کرد تا پس از 5 بازی، 2 شکست و یک تساوی به ثبت رساند و یک آمار نگران کننده از خود به نمایش گذارد.

برخلاف چلسی، آرسنال نیز باز هم به برتری رسید تا تنها تیمی در جزیره نام گیرد که همچنان می برد و با قدرت به جلو می تازد. توپچی ها پس از 5 بازی به 5 برد و 15 امتیاز رسیدند و با آمادگی کامل منتظر دیدار با منچستریونایتد خواهند بود.

نکته مهم دیدار آرسنال، گلزنی دوباره ژسوس و مارتینلی بود. بازیکنانی از برزیل که بهترین بازیکنان این فصل جزیره نام گرفتند و با شرایطی آرمانی، توپچی ها را به یکی از دوست داشتنی ترین تیم های حال حاضر انگلیس بدل ساختند.

منچستریونایتد نیز شرایط بسیار خوبی در این روزها دارد و با نیمکت نشینی رونالدو و مگوایر آواز پیروزی سر می دهد. شاگردان تن هاگ مقابل لسترسیتی با گل دوباره جیدون سانچو به برتری یک بر صفر رسیدند تا به سومین برد متوالی دست یابند و با انگیزه به جدال با شاگردان آرتتا در امارات بروند.

شیاطین سرخ در این 3 بازی گل نخوردند و توانستند کلین شیت کنند که به شدت حائز اهمیت است. از طرف دیگر لسترسیتی باز هم شکست خورد تا موضوع اخراج راجرز به یکی از مهمترین اخبار کینگ پاور و لسترسیتی بدل شود. تیمی که در پنجره نقل و انتقالاتی فعالیت نداشت، حالا در قعر جدول باید برای پیروزی دست و پا بزند.

تاتنهام نیز در دربی لندن و در خشن ترین بازی هفته به تساوی یک بر یک رسیدند تا کونته باز هم در یک دربی دیگر از رسیدن به برتری بازبماند. نکته مهم این مسابقه، نمایش خوب وستهام در این بازی بود. توماس سوچک برای مویس گلزنی کرد تا عملکرد ناامیدکننده چکش ها در ابتدای فصل فراموش شود.

در انتها نیز به لیورپول اشاره کنیم که جان داد ولی در انتها به برتری رسید. کاروالیو، ستاره جدید و جوان کلوپ در دقیقه 8+90 سرود پیروزی برای لیورپولی ها سر داد تا 3 امتیاز سخت ولی شیرین خانگی بدست آید.

نکته مهم در بازی لیورپول، نمایش نه چندان راضی کننده محمد صلاح در این فصل است. بازیکنی که در ابتدای هفته نیز موقعیت های زیادی در برد 9 بر صفر لیورپول از دست داد و نتوانست در دیدار مقابل نیوکاسل گلزنی کند.

انتقادات از صلاح اکنون به اوج رسیده و بسیاری معتقدند که لیورپول باید فکری به حال خط میانی خود کند. تیاگو ، مهره بزرگ کلوپ همچنان مصدوم است تا مشکلات کلوپ بیش از پیش عیان شود.

نتایج مهم لیگ برتر انگلیس در هفته پنجم به شرح زیر است:

ساوتهمپتون 2 - چلسی یک

آرسنال 2 - استون ویلا یک

منچسترسیتی 6 - ناتینگهام فارست صفر

وستهام یک - تاتنهام یک

لیورپول 2 - نیوکاسل یک

جدول لیگ برتر را در پایان هفته مشاهده کنید:

 

سری آ ایتالیا

از درخشش دوباره ولاهوویچ و روزهای خوش رم با مورینیو و دیبالا

در ایتالیا، رم با درخشش دیبالا به بردی پرگل رسید تا همه نگاه ها در این فصل از سری آ به سمت شاگردان مورینیو دوخته شود.

جالوروسی پس از تساوی اول هفته مقابل یوونتوس و عملکرد ضعیف در نیمه اول آن مسابقه، نمایشی عالی مقابل مونزا داشتند. دیبالا شاهکار به پا کرد تا بهترین بازیکن ایتالیا نام گیرد.

از طرف دیگر، یوونتوس بار دیگر با کاشته دیدنی ولاهوویچ به برتری رسید تا آلگری در شرایطی که هنوز هم تیمش چندان آماده نیست، یک پیروزی ارزشمند بدست آورد. بازگشت دی ماریا و جا افتادن کاستیچ به بانوی پیر کمک خواهد کرد تا در ادامه راه ، قدرتمند از ابتدای فصل ظاهر شوند.

اینترمیلان نیز بدون لوکاکو و با گل دیدنی بارلا یک برد مهم پس از شکست مقابل لاتزیو ثبت کرد و میلان نیز یک تساوی تلخ در شبی نه چندان آماده مقابل ساسولو به نمایش گذاشت.

نتایج مهم سری آ ایتالیا به شرح زیر است:

ساسولو صفر - میلان صفر

اینترمیلان 3 - کرمونزه یک

رم 3 - مونزا صفر

سمپدوریا یک - لاتزیو یک

یوونتوس 2 - اسپتزیا صفر

ناپولی یک - لچه یک

جدول سری آ ایتالیا پس از هفته چهارم را در زیر مشاهده کنید:

 

*جام حذفی آلمان

برد پرگل بایرن مونیخ با گلزنی ستاره های جدید

بایرن مونیخ بازی ساده مقابل تیم دسته سومی به نام ویکتوریا کلن داشت. در این بازی نکته مهم این بود که ستاره های جدید گلزنی کردند. هم گراونبرخ و هم ماتیاس تل برای ناگلزمان گل زدند تا پس از تساوی ابتدای هفته، انرژی خوبی به باواریایی ها تزریق شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه