مهلت ارسال وسایل موکب‌ها از مرزهای چهارگانه تا ۱۶ شهریور تمدید شد

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره تدارک ارسال بیش از ۶ هزار ماشین حامل وسایل موکب‌ها به عراق، گفت: مهلت ارسال تجهیزات موکب‌ها از چهارمرز اصلی تا ۱۶ شهریور تمدید شد و پس از آن وسایل موکب‌ها از مرز سومار باید ارسال شود.

یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد با اشاره به روند ارسال تجهیزات موکب‌ها به عراق، اظهار داشت: با بسته شدن مرز در روزهای گذشته، وسایل و تجهیزات موکب‌ها هم امکان ورود به عراق نداشتند و حدود یک روز هیچ کامیون و ماشینی که وسایل موکب‌ها را حمل می‌کرد، نتوانست از کشور خارج شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار ماشین حامل وسایل و تجهیزات موکب‌ها پیش‌بینی شده است تا وارد خاک عراق شود، افزود: تاکنون  بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین حامل تجهیزات موکب‌ها از مرزها خارج شدند و برخی دیگر هم در حال ثبت بار یا انجام تشریفات گمرکی و تأیید معاونت پشتیبانی هستند.

افضلی درباره مرزهایی که وسایل موکب‌ها از آنجا ارسال می‌شود، خاطر نشان کرد: ماشین‌های حامل وسایل موکب‌ها از مرزهای مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به عراق ارسال می‌شود و قرار بود تا همه موکب‌داران تا امروز پنجم صفر هم‌زمان با ۱۱ شهریورماه از این مرزها عبور کنند و پس از آن وسایل موکب‌ها از مرز سومار ارسال شود که به دلیل توقف یک روزه در ارسال وسایل موکب‌ها و تردد روان در مرزهای چهارگانه، این مهلت تا ۱۰ صفر هم‌زمان با ۱۶ شهریور تمدید شد.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به اینکه وسایل موکب‌ها از ۱۷ شهریورماه باید فقط از مرز سومار ارسال شود، گفت: در حال حاضر با توجه به تراکم جمعیت و ماشین‌های حامل وسایل موکب‌ها در مرز مهران، از موکب‌داران می‌خواهیم تا حد امکان از سایر مرزها وسایل را ارسال کنند تا کم‌تر در مرز معطل شوند و بتوانند زودتر در عراق مستقر شده و به زوار خدمت کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، موکب‌های اربعینی از ۱۶ تا ۲۹ شهریورماه فعالیت دارند. البته مسؤولان همواره از زائران می‌خواهند سفر اربعین خود را مدیریت و‌کوتاه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه