کشف فساد نشان از فساد ستیزی نظام دارد

اعضای شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان هرمزگان با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، پرویز سالاری مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان صبح امروز در دیدار با اعضای دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان با حجت الاسلام صادقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان با بیان اینکه اکثریت مدیران نظام خادم هستند، گفت: کشف فساد و معرفی آن نشان از سلامت و فساد ستیزی نظام دارد که در این رابطه نهادهای نظارتی باید کار خود را با انسجام و اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند.

پرویز سالاری افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم قوانین و دستورالعمل به اندازه کافی وجود دارد اما انسجام رسانه‌ای وهماوردی و هماهنگی بین دستگاههای نظارتی نیز لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه دفتر توسعه سازمان ملل در سال 1401 در یک تحقیق و ارزیابی، شاخص توسعه یافتگی ایران را که در سال 1357، 110 بود با صعود 45 رتبه در جایگاه  65 اعلام کردکه نشان می دهد ایران جز پر سرعت ترین کشور هایی است که  در حال رشد و توسعه  است.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با بیان اینکه این ارزیابی در بخش‌های مختلف توسعه از جمله نیروی انسانی، بهداشت، میزان بهره مندی از آموزش و زندگی آبرومندانه انجام شده، تصریح کرد: در بحث مولفه‌های قدرت نیز ایران ، هفتمین قدرت جهان معرفی شده است که در این رابطه رسانه‌ها باید اطلاع رسانی لازم را انجام می دادند که متاسفانه به وظیفه خود عمل نکردند.

سالاری با اشاره به بحث آموزش و آگاهی بخشی و نقش مهم آن در پیشگیری از وقوع جرم گفت: اگر آموزش و آگاهی بخشی صورت گیرد، هزینه تخلف برای متخلفین بالا خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از رسالت های قوه قضائیه احیا و اقامه حقوق عامه است تاکید کرد : ظلمی که به هرمزگان در خصوص انفال می شود در هیچ استانی از کشور وجود ندارد.

سالاری با اشاره به واگذاری انفال و اموال عمومی با رانت به اشخاصی خاص افزود: افرادی خاص با تبانی با برخی کارشناسان دادگستری اقدام به تصرف زمین‌های غرب شهر بندرعباس تحت عنوان زمین کشاورزی نموده اند این در حالی است که این زمین ها کوه و تپه ماهور است و هیچ گونه اثری از کشاورزی در آنها وجود ندارد.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان همچنین از واگذاری 60 هکتار از اراضی دولتی در ورودی شهرستان سیریک به فردی مشخص خبر داد.

وی به واگذاری شائبه برانگیز سایت‌های پرورش میگو اشاره کرد و گفت : بر اساس چه شاخص‌هایی این واگذاری ها صورت گرفته و از طرفی مدیرانی که مسبب وضع موجود هستند نیز ارتقا یافته اند که باید استانداری در این زمینه شفاف سازی لازم را انجام دهد.

سالاری تصریح کرد : نباید از مدیران و مسئولانی که در کارشان شائبه رانت و انحراف اقتصادی وجود دارد استفاده شود.

مدیر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با بیان اینکه دشمن به دنبال شکاف بین مردم و حاکمیت است گفت: هر چه شفافیت در عملکرد دستگاهها و مدیران بیشتر باشد، این شکاف کمتر خواهد شد و این مهم وظیفه ماست که با شفاف سازی فضای غبار آلود و معرفی مدیران رانت خوار و حمایت از مدیران فساد ستیز و پاک دست، فضا را برای فعالیت فاسدان، کارچاق کن‌ها و رانت خواران ناامن کنیم که در این راستا دیده بان شفافیت و عدالت استان با تمام توان در کنار دستگاهای نظارتی و قضایی ایستاده است.

وی همچنین به اهداف تشکیل نهاد دیده بان شفافیت و عدالت اشاره نمود و گفت : در راستای اجرای فرمان 8 ماده ای حضرت آقا ، این نهاد از بزرگان و دلسوزان نظام  برای نظارت، ارزیابی و بررسی کار مدیران تشکیل شدکه نهادی غیرسیاسی ، غیرحزبی و غیرجناحی است.

نباید در برابر تعرض به حریم دریا در بندرعباس کوتاه می‌آمدیم

در ادامه این نشست فریدون بهشتیان، عضو شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت استان نیز با اشاره به واگذاری انفال و آزاد سازی حریم دریا گفت: در زمانی که آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس بودند بارها و بارها با ساخت بازار ماهی فروشان به شدت مخالفت کردند اما متاسفانه کسی از ایشان حمایت نکرد و صاحبان زر و زور و قدرت این بازار را در حریم دریا احداث کردند که انتظار است در این گونه موارد دستگاه قضایی با قدرت ورود کند و مانع از تضییع حقوق عامه شود.

برخی شوراها با واگذاری‌های شائبه‌دار حق مردم روستا را پایمال می‌کنند

وی ادامه داد: با بررسی هایی که از طریق کار گروه های نهاد دیده بان استان صورت گرفته مشخص شده شوراهای روستاها در بخش مرکزی زمین های بیت المال را با واگذای های شائبه دار حیف و میل می کنند و یا با تغییر کاربری زمین های کشاورزی حق ساکنین روستا و کشاورزان را پایمال می‌کنند.

بهشتیان با بیان اینکه کسی که به دادگستری مراجعه می کند انتظار دارد حقش ضایع نشود، گفت: برخی آرا صادره از سوی قضات با هیچ منطق و قانونی مطابقت ندارد که انتظار است دستگاه قضایی در این زمینه ورود کند.

صابر علی محمدی، دیگر عضو شورای مرکزی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در استان نیز با اشاره به اینکه مردم در حکومت اسلامی اصل هستند خواستار تکریم بیشتر ارباب رجوع در مراجعه به نهادها و سازمان ها شد.

وی افزود: برای افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضا، سرانجام و احکام افراد و پرونده‌های فساد از طریق رسانه ها به مردم اعلام شود تا بدانند که هر جرمی بی مجازات نخواهد ماند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان نیز در این نشست گفت: به برکت حضور رهبرکبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و حمایت مردم، نظام آلوده گذشته در کشور سرنگون شد و عزت به مردم ایران بازگشت.

حجت الاسلام مختار صادقی بیان کرد: ما 8 سال توانستیم در جنگی نابرابر به لطف خداوند در برابر دشمن ایستادگی کنیم و یک وجب از خاک میهن عزیزمان را تسلیم دشمن نکنیم.

ترویج بدحجابی راهی برای نفوذ فرهنگی دشمن است

وی ادامه داد : امروزه دشمن از طریق جبهه فرهنگی در حال نفوذ به کشور است که نمونه بارز آن همین ترویج بی حجابی و حضور مدیران ناسالم در دستگاههای اجرایی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان بیان کرد : اگر در جبهه جنگ شکست می خوردیم شهادت نصیبمان می شد که برایمان افتخار بود اما شکست در جبهه فرهنگی سبب دگرگونی فرهنگی کشور و بروز معضلات خواهد شد.

فرهنگ سپر جامعه است و دستگاهها باید بودجه فرهنگی را تقویت کنند

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه فرهنگ همانند سپری است، تاکید کرد: اگر این سپر ضعیف و کاغذی شود و دشمن بتواند بر فرهنگ ما غلبه کند می تواند بر ما نیز غالب شود.

وی با اشاره به برخی دگرگونی‌های فرهنگی که در جامعه امروز رخ داده، گفت: متولیان امور فرهنگی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند و از طرفی بودجه 1.5 درصد فرهنگی که بخشی از آن نیز صرف امور عمرانی در این حوزه می شود جوابگوی نیاز این بخش نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه مردم ایران با تاسی از قرآن، نهج الابلاغه، صحیفه سجادیه، فرهنگ عاشورا و اربعین توانسته اند تا کنون در مقابل دسیسه های دشمنان مقابله کنند افزود: نباید در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان کوتاه بیاییم و با استفاده از ابزار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی راه را بر نفوذ دشمنان ببندیم.

مردم در سامانه سجام گزارشات تخلفات را ارسال کنند

حجت الاسلام مختار صادقی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد : سامانه "سجام" در 24 ساعت شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه های مختلف و تخلفات صورت گرفته است.

وی همچنین از اشتغال به کار واقعی زندانیان خبر دادو گفت: برای تکریم و حمایت از اعضای خانواده زندانیان جلوگیری از بزه احتمالی خانواده زندانیان، این افراد با حقوق اداره کار و بیمه در مکان های مختلف مشغول به کار هستندکه در پایان ما حقوق آنها به حساب خانواده هایشان واریز می شود.

حجت الاسلام مختاری با ابراز خرسندی از دیدار اعضای شورای مرکزی نهاددیده بان شفافیت و عدالت استان  اظهارکرد: هر گزارش مستندی که از سوی نهاد دیده بان ارسال شود رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر میزان اخبار جامع تر، مستند تر و کامل تر باشد رسیدگی و پیشگیری از خلاف و فساد صورت گرفته راحت‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ 3728

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه