شهید رضا خراسانی : روزی که از روحانیت متعهد جدا شوید روز جشن ابرقدرتهاست

در وصیت‌نامه شهید رضا خراسانی می‌خوانید: برادران؛ هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قم، شهید رضا خراسانی در تاریخ 13 اسفند ماه ۱۳۴۲، در روستای جنت‌آباد قم دیده به جهان گشود. وی از سوی بسیج به مناطق عملیاتی اعزام و از محل پادگان حمزه به مناطق جنوب کشور جهت دفاع از سرزمین خویش در برابر هجوم بعث عراق اعزام شد. وی سرانجام در تاریخ ششم تیرماه ۱۳۶۲، در غرب کشور براثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد. پیکر پاک این شهید والامقام در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم آرام گرفته است. در ادامه وصیت‌نامه شهید رضا خراسانی را می‌خوانید.

«بسمه تعالى»
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

(الذین آمنوا یقاتلون فى سبیل الله و الذین کفروا یقاتلون فى سبیل الطاغوت فقاتلوا اولیاء الشیطان ان الشیطان کان ضعیفا) (نساء ۷۶)

مؤمنان در راه خدا مى‌جنگند و کافران، در راه طاغوت؛ پس با یاران شیطان بجنگید همانا نقشه و نیرنگ شیطان ضعیف است.

بعد از حمد و ستایش پروردگار جهانیان و با سلام به حضرت مهدى(عج) و نایب بر حقش امام‌خمینى، رهبرى که هر چه بیشتر به او اندیشیدم بیشتر پى به بزرگى او بردم. ما باید خداوند را شکر کنیم از این‌که در این عصر و زمان زندگى مى‌کنیم، چنین رهبرى که امام دارد.

از آنجایى که امام صادق (ع) مى‌فرماید: الوصیته حق على کل مسلم، وصیت کردن بر هر مسلمانى واجب است، لذا من هم در پى این شدم که وصیت‌نامه‌اى بنویسم.

از سخنان امام حسین(ع) سید شهیدان برایتان بگویم چرا که آیا من حرفى غیر از حسین ابن على(ع) دارم که بزنم؟ این مصیبت‌ها و سختی‌ها زودگذر و تمام‌شدنى است، ولى به پاداش این جانفشانی‌ها و فداکاری‌ها به نعمت‌هاى ابدى و بى‌پایان خداوند خواهید رسید و بر کرامت و بزرگوارى تکیه خواهید زد. از قول امام صادق (ع): دنیا زندان مؤمن است و از چه زندانى خیر و خوشى آید.

سخنى داشتم با برادران جوان: اى جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) از شما خواسته و ندایش هنوز به گوش مى‌رسد. اى جوانان مبادا در غفلت بمیرید که على(ع) در محراب عبادت شهید شد.

اى مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیرى کنید که فردا در محضر خدا نمى‌توانید جواب زینب(س)را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را نموده است. 

برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها براى تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید. هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست. در آخر سلام به رهبر عزیزم برسانید و بگویید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد.

با خداوند پیمان مى‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین(ع) همراه باشم و سنگر او را خالى نکنم تا هنگامی که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامى امام زمان(عج) به اجرا در آید.

در آخر پدر و مادر مهربانم، از شما من نمى‌توانم قدردانى کنم؛ همین قدر که بگویم دست شما درد نکند. ولى خداوند است که ارزش به کار شما مى‌دهد و در ضمن برادران عزیزم ان‌شاءالله که امام عزیزمان را تنها نمى‌گذارید. در نماز جمعه‌ها شرکت کنید و مادرجان، آنقدر پولى که دارم اگر توانستى به برادرم حسن بده تا خرج ازدواج خودش بکند. من را ببخشید از همسایگان و دوستان هم طلب ببخشش مى‌کنم.

از خداوند مى‌خواهم که توفیق شهادت را نصیب ما بگرداند، ان شاءالله. خدایا گناهان من را ببخش، آمین یا رب العالمین. خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار. خداحافظ شما . 

انتهای پیام / 78032

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه