چالش 53 جنگنده نیروی هوایی چین برای ارتش تایوان

رسانه‌ها از پرواز ده‌ها فروند جنگنده ارتش چین در اطراف تایوان خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، همزمان با افزایش تنش بین چین با تایوان، منابع رسانه‌ای از پرواز ده‌ها فروند جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف تایوان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری به نقل از وزارت دفاع تایوان، ۵۳ فروند جنگنده و ۸ رزمناو ارتش چین  در ۲۴ ساعت گذشته ارتش تایوان را به چالش کشیدند و اطراف این جزیره ماموریت انجام دادند.

وزارت دفاع تایوان مدعی تسلط بر اوضاع و آمادگی یگان‌های پروازی و موشکی خود برای مقابله با حملات چین شده است.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح تایوان روز چهارشنبه گفت که در صورتی که نیروهای مسلح چین وارد جزیره شوند، از حق خود برای دفاع و ضد حمله استفاده خواهد کرد.

«لین ون هوانگ» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تایوان در نشست خبری گفت:«در صورت ورود هواپیماها و کشتی‌ها در ۱۲ مایل دریایی قلمرو دریایی و هوایی ما، ارتش بدون استثنا حق دفاع و ضدحمله را دارد.» (جزئیات بیشتر)

طی روزهای گذشته ارتش تایوان نخستین شلیک خود را به سوی یک فروند پهپاد چینی انجام داد.

به دنبال سفر تحریک آمیز«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در این منطقه شدت یافته است.بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند.

وزارت امور خارجه تایوان اعلام کرد «داگ دوسی» فرماندار ایالت آریزونای آمریکا روز سه شنبه وارد تایوان شد.

چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است. به دنبال این سفرهای پرحاشیه، مدتی است که تایوان درگیر ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه