جلوگیری از اقدامات خودسرانه برخی از بانک‌های خصوصی با طرح بانکداری مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هدف از تصویب "طرح بانکداری جمهوری اسلامی" کاهش مشکلات بانکی مردم دانست و گفت: از آنجا که اکنون برخی از بانک‌ها بدون حساب و کتاب به شرکت‌های زیرمجموعه خود تسهیلات می‌دهند، سبب تورم و افزایش حجم نقدینگی در کشور شده‌اند لذا مجلس با تصویب این طرح درصدد است جلوی این رویه غلط را بگیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درباره "طرح بانکداری جمهوری اسلامی"، اظهار کرد: "طرح بانکداری جمهوری اسلامی" یکی از دو طرح بسیار مهم برای اصلاح نظام بانکداری در کشور است نخستین طرح درباره "اصلاح قانون بانک مرکزی" است که با هدف افزایش اقتدار و استقلال بانک مرکزی طراحی شده، در جریان تدوین این طرح ارکان بانک تقویت و رکن شورای  فقهی قانونمند خواهد شد تا الگوی بانکداری اسلامی تقویت شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح دیگر مربوط به "اصلاح قانون نظام بانکی" است که اکنون در  کمیسیون اقتصادی در  حال چکش‌کاری است که این طرح نیز پس از پشت سر گذاشتن مراحل بررسی آن در کمیسیون جهت بررسی بیشتر و تصویب به صحن علنی خواهد آمد.

وی هدف از تدوین و تصویب "طرح بانکداری جمهوری اسلامی"  کاهش مشکلات بانکی مردم دانست و افزود: این اتفاق در میان مدت و طولانی مدت صورت خواهد گرفت.

میرتاج الدینی در ادامه توضیح داد: الگوی عملیاتی بانکداری اسلامی به معنای رفع مشکلات بانکی مردم ازجمله پُر کردن فرم‌های بانکی یک طرفه توسط آن‌ها بدون رعایت حقوق‌شان است، همچنین جلوگیری اقدامات خودسرانه برخی از بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری گرفته می‌‍‌‌شود چراکه که این بانک‌ها بنگاه‌داری کرده و بدون مجوز از بانک مرکزی خلق پول می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بانک‌ها همچنین بدون حساب و کتاب و رعایت سیاست‌های کلان به شرکت‌های زیرمجموعه خود تسهیلات می‌دهند که علاوه‌بر خلق پول، سبب تورم و افزایش حجم نقدینگی در کشور می‌شوند که دود همه این مسائل به چشم مردم می‌رود لذا مجلس با تصویب طرح بانکداری جمهوری اسلامی درصدد است جلوی این رویه غلط را بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه