اعتبار ویژه برای لایروبی کانال دسترسی به بندر بوشهر نیاز است

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خواستار تلاش مجلس برای تامین اعتبار لایروبی کانال دسترسی این بندر شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بوشهر، خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه لایروبی کانال دسترسی این بندر در پهلوگیری کشتی با تناژ ۵۰ هزار تن و تاثیر آن در رشد اقتصادی استان، انتظار است مجلس شورای اسلامی برای تامین بودجه آن تلاش کند.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: یکی از مهمترین منابع درآمدی استان بوشهر از محل ترافیک جذب شده توسط بندر بوشهر است که این منبع درآمدی به علت اعلام سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر نداشتن توانایی تأمین اعتبار ادامه یافتن لایروبی کانال و تعمیق آن بدون تردید این منبع درآمدی را دچار مخاطره می‌کند.

گزدرازی با بیان رقابت بندر بوشهر با دیگر بنادر تأکید کرد: بنادر استان‌های دیگر علاوه بر برخورداری از امتیاز پهلوگیری کشتی با ظرفیت ۵۰ هزار تن به بالا، در رقابت بندر بوشهر را حذف می‌کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه انتظار است مجلس به طریق مقتضی تأمین اعتبار تعمیق کانال بوشهر و ایجاد سپر حفاظتی را به دولت تاکید کند.

این مقام مسؤول گفت: عمق کانال دسترسی بندر بوشهر اکنون ۱۰ متر و با قابلیت تردد شناورهای ۳۰ هزار تنی است که با هدف تسهیل در تردد کشتی ۵۰ هزار تنی این عمق باید به ۱۵ متر افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه