ادعای کوشنر درباره روابط «دولت بعدی ترامپ» با بن‌سلمان

داماد رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، روابط دولت احتمالی بعدی آمریکا با عربستان سعودی بر اساس سیاست‌های واشنگتن تنظیم می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «جرد کوشنر» داماد رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای گفت که او یقیناً به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بعدی این کشور فکر می‌کند.

کوشنر در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت، در صورتی که موانع قضایی از سوی دموکرات‌ها برای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا تراشیده نشود، او یقیناً به شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ فکر  می‌کند.

مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره گفت، در آن زمان در کاخ سفید کسی فکر نمی‌کرد تظاهرات مقابل کنگره به خشونت کشیده شود.

او درباره شعار هواداران ترامپ که فریاد می‌زدند «مایک پنس را اعدام کنید»، گفت «اطمینان داشتیم» که سرویس مخفی آمریکا از وی در خلال حمله به کنگره محافظت می‌کند.

کوشنر در پاسخ به سوالی درباره دیدار با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی، هم‌نشینی با بن‌سلمان را «بسیار دلپذیر» توصیف کرد و گفت:‌ «قتل خاشچقی یکی از ملاحظات قابل توجه ما بود ولی کار ما تأمین منافع آمریکا در منطقه بود».

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت بعدی ترامپ مواضع دوستانه با عربستان سعودی و بن‌سلمان خواهد داشت گفت: «این مسئله به ملاحظات سیاست‌های آمریکا بستگی دارد. دولت ترامپ سیاست‌هایی منطقی را دنبال می‌کرد».

او درباره احتمال بازگشت ترامپ به قدرت در آمریکا گفت: «همانطور که گفتم در مورد ترامپ دشوار است که چیزی را انکار کرد. او یک فرد متفکر منعطف است».

این مقام سابق کاخ سفید در دفاع از عملکرد دولت ترامپ گفت: «اکنون جنگ اوکراین با روسیه را داریم و اگر او رئیس جمهور بود این اتفاق نمی‌افتاد».

داماد رئیس جمهور سابق آمریکا درباره تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا و ضبط صدها سند از این مکان گفت، این کار «کاغذ بازی» بود که باید میان وزارت دادگستری آمریکا و ترامپ انجام می‌شد.

او درباره اسنادی که ترامپ از کاخ سفید با خود به عمارتش در فلوریدا برده بود مدعی شد: «نمی‌دانم او چه چیزهایی را با خود برده بود و چه چیزهایی را نبرده بود. ما در حال حاضر آنچه از رسانه‌ها درز می‌کند را می‌خوانیم».

کوشنر افزود: «پیش از هر چیز، او زمانی رئیس جمهور آمریکا بوده و بالاترین سطح شفافیت اطلاعاتی در جهان را دارد. نمی‌دانم شاید این مسئله کاغذبازی بوده و همانطور که گفتم در جریان جزئیات آن نبودم».

ماه فوریه ۲۰۲۲، هنگامی که کمیته تحقیق درباره حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در حال بررسی اسناد آرشیو ملی بود مشخص شد که رئیس جمهور سابق آمریکا پس از خروج از کاخ سفید چندین جعبه اسناد رسمی دولت را به عمارت اعیانی خود به اسم «مار ئه لاگو» منتقل کرده است. در میان این اسناد، نامه‌های گرم و صمیمی بین او و رهبر کره شمالی نیز پیدا شدند.

بعد از این اتفاق، نیوز ویک افشا کرد که یک فرد نزدیک به ترامپ به اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) خبر داده که رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان اسناد و مدارکی را نزد خود نگه داشته است. این اظهارات در نهایت به تفتیش عمارت ترامپ و ضبط چند جعبه دیگر از اسناد منتج شد.

رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد ۱۸ مرداد اعلام کرد عمارت او در فلوریدا، تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی قرار گرفته و آنها حتی گاوصندوق وی را نیز تفتیش کردند.

اندکی بعد «ماری ترامپ» برادرزاده رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، احتمالاً  کوشنر عامل لو رفتن وجود اسناد محرمانه در عمارت «مارا ئه لاگو» است.

ماری ترامپ گفت: «فکر می‌کنم باید خیلی دقیق این را در نظر بگیریم که چرا جرد دو میلیارد دلار پول گیرش آمد. باید با دقت ببینیم که چرا او طی ماه‌های گذشته ساکت بوده و باید به این فکر کنیم که چه کسی می‌تواند در لو دادن ترامپ نقش مهمی داشته باشد تا خودش را از دردسر نجات داده یا دستکم مخمصه‌ای که در آن قرار دارد کمتر کند».

برادرزاده ترامپ که چندی پیش کتابی علیه او نوشته در ادامه گفت: «به نظر می‌رسد کسی در جایگاه جرد این کار را کرده باشد. نمی‌گویم کار جرد بوده اما ممکن است باشد».

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه