نماز جمعه صحنه مطالبه‌گری با نگاه علاج‌جویانه است/ برآیند نمازجمعه ایجاد امید در مردم باشد

مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اعلام اینکه نماز جمعه صحنه مطالبه‌گری با نگاه علاج‌جویانه است، گفت: برآیند نمازجمعه ایجاد امید در بین مردم باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان آمل، حمید مشهدی آقایی مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قبل از ظهر امروز در مراسم شورای اداری و آئین تکریم و معارفه امام جمعه این شهر، اظهار کرد: نماز جمعه فریضه استثنایی است که ویژگی‌های بارز دارد که رهبر انقلاب حتی در بیاناتی تأکید داشتند که از برخی جهات این فریضه بر حج هم رجحان دارد.

وی با بیان اینکه خطبه‌ها و اقامه نماز وظیفه اصلی خطیب نماز جمعه است، افزود: در نماز جمعه به همراه اقامه نماز، توصیه به تقوا می‌شود البته فردی که دیگران را توصیه به تقوا می‌کند باید خود عامل باشد.

مشاور عالی و راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: همه تلاش‌ها، زحمات، خودسازی و مجاهدت‌های فردی و جمعی که امام جمعه در طول هفته به مردم دارد در روز جمعه نمودار می‌شود و سنبل آن در روز جمعه است.

وی با اعلام کمیت نمازگزاران و کیفیت برنامه‌های نماز جمعه در روز جمعه به هم آمیخته می‌شود، بیان کرد: مردمی که در نماز جمعه حاضر می‌شوند باید پشت امام جمعه‌ای نماز بگذارند که جامع‌المراقبه است.

مشهدی آقایی با بیان اینکه رخداد نماز جمعه متجلی از اعمال، رفتار و مراقبت‌های روحی، تزکیه و برخورد با مردم در طول ایام هفته است، خاطرنشان کرد: نهاد نمازجمعه وظیفه سنگین برعهده دارد بنا براین ائمه جمعه در شهرها و مرکز استان در یک تداول هجرت از شهر به شهر دیگر و مناطق مختلف گام برمی‌دارند و ما باید به سمتی حرکت کنیم که در سطح مراکز استان‌ها حضور ائمه جمعه همیشه منشأ برکات باشد.

وی با اعلام راهبرد و استراتژی رهبر انقلاب در مورد نماز جمعه، ادامه داد: با توجه به بیانات معظم‌له امام جمعه باید نسبت به کارگزارن و مدیران نظام در همه سطوح دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه داشته باشند هر چند دفاع نه توجیه و نه عیب‌جوبی باشد بلکه باید مبتنی بر سند و واقعیت‌ها شکل گیرد.

مشهدی آقایی یادآور شد: باید از هر حزب، جناح و گروهی که در شهر زحمت می‌کشند قدرانی شود، البته امام جمعه نگاه پدرانه و مواجهه پدرانه در جامعه دارد و باید حرف مردم و ندای مردم در نماز جمعه منعکس شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه صحنه مطالبه‌گری با نگاه علاج‌جویانه است و نباید مشکلی بر مشکلات جامعه افزوده شود، معتقدم باید برآیند نمازجمعه ایجاد امید در بین مردم باشد.

مشهدی آقایی با اعلام اینکه آمل شهر شاخص و زبانزد است و حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه سابق بیش از ۷۵ ماه در آمل منشأ خدمات بوده و از سال ۱۳۸۰ در استان‌های مختلف تریبون نماز جمعه را برعهده داشتند، ادامه داد: نمازجمعه از مهمترین و برجسته‌ترین تریبون‌ها است که امام جمعه باید تلاش‌های زیادی در تعامل با مردم، آگاه‌سازی و تعامل با دستگاه‌ها برای مردم و شهر داشته باشد.

مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه جدید آمل از علمای برجسته و استاد حوزه علمیه هستند و اهل بیان گرم، انسانی پیگیر و توانمندی بالا بوده که امید داریم همانند همیشه منشأ اثار و برکات ارزشمند باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه