WHO: ابتلا به کرونا در جهان از 600 میلیون فراتر رفت

بر اساس آخرین داده های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تعداد مبتلایان به کووید-19 در جهان از 600 میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد و به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازمان بهداشت جهانی گزارش داد تا روز پنجشنبه 600 میلیون و ،555 هزار و 262 مورد تایید شده کرونا در سراسر جهان گزارش شده است. 6 میلیون و 472 هزار و 914 نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایالات متحده با بیش از 93.21 میلیون مورد و بیش از 1.03 میلیون مرگ بالاترین تعداد تجمعی موارد تایید شده و مرگ و میر را دارد. این اعداد روی هم نزدیک به 15 درصد از کل موارد جهانی را تشکیل می دهند. بالاترین تعداد موارد بعدی در هند و برزیل ثبت شده که به ترتیب بیش از 44 میلیون و 34 میلیون مورد و همچنین 527,911 و 683,851 مورد مرگ است.

اگرچه تعداد هفتگی موارد جدید و مرگ و میر ناشی از کرونا همچنان رو به کاهش است، دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، هفته گذشته گفت که جهان از نقطه عطف غم انگیز یک میلیون مرگ گزارش شده تاکنون در سال جاری گذشته است.

وی افزود: زمانی که تنها در سال جاری یک میلیون نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، نمی توانیم بگوییم که در حال یادگیری زندگی با این بیماری هستیم. در حالی که دو سال و نیم از این همه گیری می گذرد و همه ابزارهای لازم برای جلوگیری از این مرگ و میرها را داریم، باز هم تعداد بالا است.

سازمان بهداشت جهانب از همه کشورها در تمام سطوح درآمدی خواسته تا افرادی را که بیشتر در معرض خطر هستند واکسینه و دسترسی به درمان نجات دهنده را فراهم کنند و همزمان آزمایش های شناخت ویروس را ادامه دهند.

با نزدیک شدن هوای سردتر در نیمکره شمالی، تدروس هشدار داده که افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا در ماه های آینده قابل انتظار است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه