احداث و مرمت 50 چشمه و چاهک برای عشایر ایلام

مسئول بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۵۰ چشمه و چاهک برای عشایر مرمت و احداث شده که در حال حاضر هم اقداماتی در مناطق کان گنبد و چپه سورگه در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ محمد ولنتر مسئول بسیج عشایری سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در ایلام گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولان موظفند به امور عشایری و مشکلات آنها رسیدگی کنند که به استناد این دستور و با توجه به تدابیر فرماندهی سپاه استان ایلام در سازمان بسیج عشایری سپاه سلسله رزمایش ‌های خدمات رسانی به عشایر از بهمن سال ۹۹ طرح ریزی شد.

وی افزود: اولین رزمایش با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط با امور عشایری و دادگستری، دادستانی ، معاونین و مشاورین قضایی برای بررسی مشکلات در منطقه میمک برای ۳ ایل خزل، ارکوازی و بولی برگزار شد.

مسئول بسیج عشایری سپاه استان ادامه داد: در اولین رزمایش تیم های چند تخصصی پزشکی، ماما، داروخانه سیار حضور داشته همچنین بسته‌های معیشتی و آرد عشایر توزیع شد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به امور عشایری از اختیارات اداره امور عشایری استان و شهرستان ها است ولی با توجه به مشکلاتی از جمله خشکسالی، کم آبی و ... که عشایر با آن روبرو هستند نیاز بود که سپاه ورود کرده از ظرفیت و توان خود در زمینه کمک رسانی به عشایر استفاده کند.

ولنتر بیان داشت: تاکنون اقدامات خوبی از جمله در بحث محرومیت زدایی و احداث چاهک و بهسازی چشمه های آب با یک روش جدید انجام شده که از سال گذشته تاکنون حدود ۵۰ چشمه و چاهک برای عشایر مرمت و احداث شده که در حال حاضر هم اقداماتی در مناطق کان گنبد و چپه سورگه در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول بسیج عشایری سپاه استان عنوان کرد: در هفته آینده آب عشایر منطقه چپه سورگه به صورت زهکشی با همکاری اداره امور عشایری احداث می کنیم که یک اقدام بسیار ماندگار و با کار جهادی مشکل آب عشایری منطقه رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: آخرین رزمایش در بلوطستان شوهان که منطقه ای صعب العبور و دارای ۸۰ خانوار در دو مرحله، که در مرحله اول با حضور فرمانده سپاه، بسطامی نماینده استان در مجلس فرماندار شهرستان و سایر دستگاه ها برای رسیدگی به مشکلات آب، برق، راه و . . . برگزار شد.

سرهنگ ولنتر خاطرنشان کرد: در مرحله دوم این رزمایش تیم های چند تخصصی پزشکی اطفال، زنان و زایمان، داخلی ، عمومی و . . . برای ارائه خدمات رسانی به صورت رایگان حضور داشتند همچنین در این رزمایش ۸۰ بسته معیشتی و ۸۰ کیسه آرد به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان بین عشایر منطقه توزیع شد.

مسئول بسیج عشایری سپاه استان گفت: از طرف فرماندهی سپاه استان مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای تعمیر ، مرمت و فرش داخل مسجد منطقه بلوطستان شوهان اختصاص داده شد.

ایشان افزود: عشایر منطقه بلوطستان شوهان به صورت ثابت و هم کوچ رو هستند که نیازمند راه دسترسی مناسب هستند و به طور جدی با فرمانداری شهرستان برای رفع این مشکل پیگیری ها و مکاتباتی صورت گرفته است.

سرهنگ ولنتر مسئول بسیج عشایری سپاه استان در پایان یادآور شد: تاکنون ۸ رزمایش خدمات رسانی در سطح مناطق عشایری استان برگزار شده که ان شاءالله این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه