انگیزه و مدیریت جهادی سبب تحول کشور می‌شود/پروژه آبرسانی غدیر با دست توانای مهندسان ایرانی به نتیجه رسید

رییس جمهور گفت: کشور به حرکت و تحول جهادی و جهشی نیاز دارد. می‌دانیم که این حرکت‌ها به اعتبارات نیاز دارد اما آنچه سبب می‌شود این مهم ایجاد شود وجود انگیزه و مدیریت جهادی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اندیمشک، پیش از ظهر امروز، ابر پروژه آبرسانی غدیر که در مدت ۱۰ ماه باتوجه ویژه دولت سیزدهم و تزریق بودجه تکمیل شد، به بهره برداری رسید.

سید ابراهیم رئیسی در حاشیه افتتاح طرح بزرگ آبرسانی غدیر، با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی غدیر در مدت زمان کوتاه،  اظهار کرد: کاری که پیش بینی می‌شد حداقل سه تا چهار سال طول بکشد امروز به دست توانای مهندسان، کارگران و مدیران جهادی پس از ده ماه به بهره‌برداری رسید و 26 شهرستان و یک هزارو 600 روستا می‌توانند از آب این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: آبی که مربوط  به استان و برای استان طراحی و اجرا شده است و در این اقدام  بیش از دو هزار نفر شبانه روز کار کردند که ما برای کار این عزیزان احترام قائل بوده و از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

رئیس جمهور گفت: طراحی، اجرا و تجهیزات به کار رفته در این طرح ایرانی است و باید به آن افتحار کرد. این نشان می‌دهد این ظرفیت‌ در کشور وجود دارد که پروژه‌ها دست مدیران جهادی به نتیجه برسند.

کشور مدیون خوزستان است

رئیسی بیان کرد: همه کشور مدیون خوزستان است چرا که  این استان روزهای سختی را در مقابل ستمگران و صدامیان و در جنگ تحمیلی سپری و مردانه ایستادگی کرد، همچنین فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرد و خانه و کاشانه آن‌ها به مخاطره افتاد.

وی افزود: دزفولی‌ها و اهوازی‌ها حاضر نشدند شهرهای خود را رها کنند و بسیاری از نقاط استان علیرغم تهدیدات دشمن ماندند و از ارزشها دفاع کردندبه همین خاطر است این سرزمین، سرزمین  ایثارگران، شهیدان و کسانی که در مردانه در مقابل دشمن ایستادگی و فتح المبینی را ایجاد کردند.

وی عنوان کرد: سرزمینی که دیروز با سلاح در مقابل دشمن ایستادگی کردند امروز با علم، فناوری، اجر و اقدام جهادی و انقلابی در مقابل دشمن ایستادگی کرده و با شعار ما می‌توانیم به مردم امید داده و دشمن را ناامید کردند.

رییس جمهور بیان کرد: کاری که در شهرهای خرمشهر، آبادان، دزفول، اندیمشک و جای جای این استان انجام شد به کل کشور پیام امید دادند و به دشمن پیام یاس و نا امیدی و ایم مهم با کار و تلاش در حال انجام می‌شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه در خوزستان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد، گفت: چه افتخاری از این بالاتر که به زائرین امام حسین (ع) آبرسانی کنیم و این افتتاح این طرح با این روزها هم زمان شده است.

وی با تقدیر از قرارگاه سازندگی، سپاه، بسیج مردمی که در زمان جنگ از خوزستان دفاع کردند، عنوان کرد: آن عزیران امروز در همان سنگر سازندگی از خوزستان و کشور نقش آفرینی کرده و حضورشان محسوس است.

مجموعه وزارت نیرو برای رفع تنش آبی مجاهدانه گام بردارد 

آیت الله رئیسی گفت : با اجرای این طرح برای بنده و مردم توقع ایجاد شد که از وزیر نیرو، سازمان آب و برق و دیگر دستگا‌ه‌های متولی بخواهیم مجاهدانه برای رفع تنش‌های آبی گام بردارند و نگذارند این تنش‌ها برای مردم ایجاد زحمت کند.

وی افزود: همه می‌گفتند مگر می‌شود با این تنش‌ها و مشکلاتی که برای تولید برق وجود دارد، خاموشی نداشته باشیم اما مدیریت جهادی و مصرف صحیح ثابت کرد، می‌شود خاموشی نداشته باشیم.

رئیسی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای برنامه‌ریزی درستی انجام شد، عنوان کرد: شرایط به نحوی شد که یک روز جمعه بین صنایع تقسیم شد و صنایه بسته به شرایط خود شنبه یا یکشنبه را جمعه کنند تا کمک کنند برق مردم قطه نشود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح آبرسانی غدیر به نحوی برنامه‌ریزی شد که اگر در سد دز دچار مشکل شدیم بتوانیم از سدهای دیگر کمک بگیریم تا مشکلی در آبرسانی مردم  در شهرها و روستاها ایجاد نشود.

امید، سبب مشارکت بیشتر مردم در تمام حوزه‌ها شده است 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کار و مجاهدت شبانه روزی سبب امیدواری مردم می‌شود، گفت: امیدواری سبب مشارکت بیشتر مردم در عرصه‌های اجتماعی شده و سرمایه اجتماعی  و نشاط اجتماعی را بالا می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواری سبب نقش آفرینی بیشتر جوانان می‌شود، افزود: با اجرای این طرح عرب، لر، دزفولی و اندیمشکی و همه کسانی که در این منطقه هستند احساس می‌کنند که در منطقه آن‌ها کارها در حال انجام است

آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح‌های فاضلاب، بیان کرد:  چرا منطقه‌ای مانند کوت عبدالله و اطراف اهواز تا بارانی می‌آید به جای اینکه مردم دست به روی آسمان بردارند و خدا را شکر کنند نگران می‌شوند و باران به جای اینکه نعمت تلقی شود به دلهره مردم تبدیل شده چرا که زیرساخت‌های فاصلاب درست انجام نشده است.

وی با شاره به گزارش استاندار در خصوص اشتغال، عنوان کرد: این گزارش نشان داد اعتباراتی که به استان اختصاص داده شده جذب و سبب رشد اقتصادی استان از دو به پنج درصد شده است.

رئیس جمهور افزود: مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ می‌تواند در حل گره‌های اجتماعی مردم بسیار موثر باشد و مردم شهرهای مختلف استان احساس کنند گام‌های مجاهدانه برای آن‌ها برداشته شود.

وی گفت: کشور به حرکت و تحول جهادی و جهشی نیاز دارد، و می‌دانیم که این حرکت‌ها به اعتبارات نیاز دارد اما آنچه سبب می‌شود این مهم ایجاد شود وجود انگیزه و مدیریت جهادی است.

آیت الله رئیسی با شاره به پنجمین سفر خود به استان خوزستان، بیان کرد: بنده اگر لازم باشد نه پنج مرتبه اگر شده هر ماه به خوزستان بیایم باید مشکلات مردم را حل کنم و آنچه را در ورزشگاه  اهواز به جوانان وعده دادم عملیات شود و تا عملیاتی نشود ما از پای نخواهیم نشست.

وی افزود: یقین دارم اگر اخلاص داشته باشیم تمام مسائل استان حل و آنچه امروز در استان آرزوی حل آن وجود دارد به دست توانای مردم حل می‌شود. 

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، رییس‌جمهور صبح امروز برای افتتاح طرح آب‌رسانی غدیر به استان خوزستان سفر کرد.
این طرح با هدف تامین آب ۲۶ شهر و هزار روستای استان خوزستان اجرایی شد.
طرح آب‌رسانی غدیر آب آشامیدنی ۵۲ درصد جمعیت استان خوزستان را تامین می‌کند.
 

انتهای پیام/ 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه