ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار مریوانی در طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار مریوانی در طرح مسکن ملی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مریوان، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار مریوان و تعدادی از مدیران استانی و شهرستان، جلسه‌ای به منظور بررسی راهکارهای تأمین زمین نهضت ملی مسکن مربوان در محل فرمانداری این شهر تشکیل شد.

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این جلسه گفت: در شهر مریوان 13 هزار و 339 نفر در سامانه برای برخورداری از نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌امد که تاکنون 900نفر انصراف داده و 2000 نفر نیز رد درخواست شده‌اند.

مرادی عنوان کرد: برنامه ابلاغی و سهمیه شهر مربوان 9000 نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود:  61 نفر از ثبت‌نام کنندگان مرحله اول (اقدام ملی) واریز وجه کرده‌اند که در تپه موسک دو برای آنها زمین تأمین شده است.

مرادی اظهار کرد: در داخل شهر مریوان اراضی ملی نداریم و این عمده‌ترین مشکل ما در این شهر است،لذا باید با همکاری و همفکری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط نسبت به حل مشکل و اتخاذ راهکارهای قانونی از جمله استفاده و تأمین زمین در شهرهای مجاور به عنوان تنها گزینه اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از مدتها قبل همکاران ما در کمیته تأمین زمین گزینه‌های مختلفی را مورد بررسی قرار داده که مناسب‌ترین آنها تأمین اراضی مورد نظر در شهر کانی دینار در 5 کیلومتری مریوان و استفاده از زمین شرکت شهرک‌های صنعتی بوده که هماهنگی‌های اولیه نیز با مدیران این شرکت انجام شده است.

در ادامه جلسه کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: هدف همه ما خدمت به مردم استان است و از جمله اولویت‌های هدف‌گذاری شده دولت مردمی تأمین مسکن اقشار مختلف است.

حبیبی با اشاره به عدم وجود اراضی ملی در شهر مریوان اظهار داشت:  با توجه به مشکل کمبود زمین برای نهضت ملی در مریوان باید طوری عمل شود وراهکاری در نظر گرفته شود که رضایت و اقناع متقاضیان مورد توجه بوده و زمینی انتخاب شود که مناسب باشد و متقاضیان بتوانند از همه خدمات مورد نیاز برخوردار شوند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه