تخصیص اعتبارات با رعایت اعتدال به توسعه استان‌های محروم کمک می‌کند

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: توزیع اعتبارات و تخصیص منابع در کشور با رعایت اعتدال منجر به توسعه استان‌های کمتر توسعه یافته و محرومیت زدایی خواهد شد.

به‌گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اردبیل، سومین گردهمایی مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار شد

در این گردهمایی حسین پیرموذن رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به جایگاه خالی بسیج در اتاق بازرگانی حضور آن را  بنابر اشتیاق و احتیاج بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ضروری دانست و اظهارکرد: نقش بسیج برای کمک به بخش خصوصی، شناسایی توانمندی‌های استان و احصا نیازمندها برای توسعه استان مهم و بسیجی بودن اتاق بازرگانی اهمیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات و منابع در کشور با نسبت جمعیت، مساحت و توسعه یافتگی و عدم توسعه یافتگی تطابق ندارد افزود: در تخصیص اعتبارات رعایت عدالت در جهت توسعه استان‌های محروم می‌تواند نیز اهمیت بسزایی ایفا کند که باید در سطح ملی پیگیری و به این موضوع رسیدگی شود.

رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: بحث منابع و مصارف مشکل عمده استان‌ها است و نسبت ورودی پول به استان‌ها برای پرداخت تسهیلات باعث شده استان اردبیل جز استان‌های محروم در پرداخت تسهیلات باشد.

پیرموذن وجود شرکت شهرک‌های صنعتی را یکی از معضل‌های بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی هزینه مازادی است که بر بخش خصوصی تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی در تجارت خارجی با مشکل روبرو است ادامه داد: امروز با کشورهایی در حال رقابت هستیم که بیشترین مشوق‌ها را برای تجارت خارجی دارند.

 

انتهای پیام/3727/

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه