کارگروه خاصی برای رفع مشکلات مراکز تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل تشکیل شده است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کارگروه خاصی در ریاست‌جمهوری برای پیگیری مشکلات مراکز تولیدی و کارخانجات تعطیل شده و نیمه تعطیل تشکیل شده تا با رفع مشکلات، این مراکز فعال شوند و بر فرصت‌های شغلی نیز افزوده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در مراسم روز ملی صنعت چاپ که توسط اتحادیه چاپخانه داران تهران در موسسه اطلاعات برگزار شد با قدردانی از مدیران، پیشکسوتان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان، طراحان، مهندسان و کارگران صنعت چاپ گفت: امروز شاهد همگرایی و همدلی بین قوای سه‌گانه و نهادهای انقلابی هستیم که این شرایط در رفع موانع و پیشرفت امور تأثیر بسزایی دارد.

سید محمد حسینی روحیه تحول گرایی و مردمی بودن دولت را فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و رشد و توسعه واحدهای تولیدی و صنایع دانست و گفت: دولت مصمم است ظرفیت و توانمندی بخش های مختلف را فعال کند تا ضمن تامین نیازهای داخلی، صادرات رونق بیشتری پیدا کند.

وی عزم و اراده جدی دولت و رئیس جمهور برای پیگیری و رفع مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای نمونه سال گذشته در این ایام رئیس‌جمهور پس از رای اعتماد وزیران و تشکیل اولین جلسه هیات دولت، بلافاصله برای رسیدگی به مشکلات خوزستان عازم این استان شد و با کار جهادی یک ساله حالا پروژه ای آب رسانی غدیر که بیش از یک دهه معطل مانده و به کندی پیش می رفت به نتیجه رسید و آب مورد نیاز بیش از ۴میلیون نفر از اهالی خوزستان تامین  و امید و اعتماد مردم احیاء شد.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به نقش و اهمیت صنعت چاپ در همه بخش های زندگی، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات صنعت چاپ ضرورت دارد بخش خصوصی با حمایت دولت برای به روز رسانی و بهره گیری از فناوری های نو اهتمام ورزد تا در صحنه رقابت منطقه ای دست برتر را داشته باشد. 

حسینی گفت: دولت آیت الله رئیسی با روحیه مردمی و تحول گرایی، توجه ویژه ای به استفاده از مشارکت مردم و بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی دارد و بر این اساس کارآفرینان و فعالان عرصه چاپ می‌توانند مشکلات و راهکارهای خود را با مسئولین در میان بگذارند و قطعاً دولت پذیرای حرف‌های معقول آنان است و اراده جدی برای رفع مشکلات دارد.

 وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته صدها مرکز تولیدی و کارخانجات تعطیل شده و نیمه تعطیل احیاء و فعال شده است و در مجموعه ریاست جمهوری کارگروه خاصی برای پیگیری این مسئله مهم راه‌اندازی شده تا با بررسی و رفع مشکلات مدیریتی، حقوقی و نقدینگی، مراکز تولیدی را فعال سازد و بر فرصت‌های شغلی بیفزاید.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس، با بیان اینکه صنعت چاپ صنعت مادر، فراگیر و رو به رشد است اظهار داشت: امروز برخلاف گذشته که صنعت چاپ عمدتاً در حوزه کتاب و مطبوعات کاربرد داشت، همه بخش‌های زندگی ما را در بر می گیرد، لذا باید مورد توجه جدی‌ بخش خصوصی و دولت باشد.

حسینی با تاکید بر ضرورت توجه به رشد و پیشرفت صنعت چاپ کشور گفت: خوشبختانه نیروهای متخصص، با تجربه و فعال در این حوزه با کمک شرکت های دانش بنیان می توانند زمینه رقابت را در منطقه‌ فراهم کنند، همچنان که امروز در برخی علوم و دانش های نو در رتبه های برتر جهانی قرار گرفته ایم از جمله در نانو پس از دو دهه مجاهدت به رتبه چهارم جهانی نائل شده ایم و این رشد و جهش بیانگر استعداد، هوش و توانمندی فرزندان برومند ملت ایران است.

وی افزود: ملت ایران از پیشینه و ظرفیت بالایی برخوردار است که می تواند در عرصه‌های گوناگون پیشتاز و پیشگام باشد همچنان که به رغم تمامی تنگناها و تحریم‌ها، تاکنون دستاوردها و موفقیت های بزرگی کسب کرده است.

سید محمد حسینی گفت: در صنعت چاپ می توانیم ضمن تامین نیازهای کشور، نیازمندی کشورهای منطقه و سایر کشورها را نیز برآورده کنیم و به قطب تولید محصولات چاپی و صنایع بسته بندی تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات، پیشرفت و توسعه روزافزون صنعت چاپ، دستگاه های مختلف از جمله وزارت صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارند حمایت ها و همکاری های لازم را به عمل آورند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به درخواست فعالان صنعت چاپ در خصوص توجه به این صنعت در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: فعالان و دست اندرکاران صنعت چاپ کشور می‌توانند پیشنهادات و انتظارات خود را ارائه دهند تا در تدوین برنامه هفتم و نیز وضع قوانین و مقررات مورد توجه قرار گیرد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور توجه به آموزش و استفاده از شیوه های علمی و دانش بنیان را در صنعت چاپ حائز اهمیت دانست و گفت: امروز با توجه به سرعت تحولات دیگر نمی‌توان با شیوه سنتی استاد و شاگردی  به مهارت‌های روز مجهز شد لذا آموزش مدیران، مهندسان، طراحان و کارکنان صنعت چاپ با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و دوره های خاص و عنایت دانشگاه‌ها به تربیت نیرو یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه