توپ طلا یک مالک دارد؛ رابرت لواندوفسکی!

نشریه اسپورت کاتالونیا در گزارشی ستاره تازه وارد بارسلونا را مستحق کسب توپ طلای 2022 دانست.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، با نزدیک شدن زمان اعلام برنده توپ طلای 2022 گمانه زنی ها درباره بهترین بازیکن دنیا زیاد شده است.

رئالی ها معتقد هستند کریم بنزما بدون شک بهترین بازیکن دنیا در سال 2022 است و مستحق برنده شده توپ طلای 2022 است.

اما نشریه «اسپورت» کاتالونیا امروز در گزارشی با تیتر «توپ طلا یک مالک دارد؛ رابرت لواندوفسکی!» به نقص این ادعای رئالی ها پرداخت و نوشت: رئال مادرید تصور می کند که کریم بنزما  برنده توپ طلای بعدی خواهد بود، آنها متکبرانه به او اطمینان می دهند که او رقیبی ندارد.

رئالی ها منطق خاصی در کسب جوایز وجود دارند که قبلاً به فوتبالیست هایی مانند روبینیو، روبن یا راموس اهدا کرده اند. هر بار که مسی برنده توپ طلا می شد، شکایت می کردند که کریستیانو باید این جایزه را برنده می شد و تا زمانی که مودریچ جایزه مشکوک خود را دریافت کرد، دست از کار نکشیدند.

در واقع، در حال حاضر کسانی هستند که پیش دستی می کنند که جایزه توپ طلا در سال 2023 برای وینیسیوس است. اگر آنها این مسیر را ادامه دهند، باید درخواست آن را برای رودریگو در سال 2024، کاماویگا در سال 2025، شوامنی در سال 2026 و به همین دلیل، برای وینیسیوس توبیاس در سال 2027 داشته باشند! 

اما واقعیت چیزی است که هست و بارسا در 10 سال گذشته بیشتر از هر تیمی در 30 سال گذشته این جایزه را دریافت کرده است، هفت توپ طلا توسط لئو مسی، که در آخرین دوره بر روبرت لواندوفسکی پیروز شد.

رئال مادرید علیرغم گریه هایش و قهرمانی هایش، کلا هشت بار این جایزه را برنده شده است. میلان (4)، یوونتوس (3) و منچستریونایتد، لیورپول، اینتر، بورسیا دورتموند و المپیک مارسی دورتر از بقیه در کسب توپ طلا قرار دارند.

حقیقت این است که بر اساس معیارهای جدیدی که باید هنگام رای گیری در نظر گرفته شود، که توسط 'L'Equipe' در ماه مارس گذشته اعلام شد (فرد برتر است نه تیم). توپ طلا یک جایزه فردی است. معیار شماره یک بر عملکرد فردی و شخصیت مصمم و چشمگیر مدعیان تمرکز دارد. نکته دو از "موفقیت های جمعی" و سوم از "کلاس و بازی جوانمردانه بازیکن" صحبت می کنند. 

با این پارامترها، اگر منصفانه اعمال شود و کسانی که رای می دهند بدون فشار این کار را انجام دهند، لواندوفسکی باید برنده بلامنازع این جایزه باشد! او با 35 گل مقابل امباپه و ایموبیله کفش طلا را به دست آورد. بنزما با هشت گل کمتر چهارم شد.

در لیگ قهرمانان، بازیکن فرانسوی بهترین گلزن بود، اما با سه بازی بیشتر از لواندوفسکی. کریم پانزده گل زد. رابرت پس از حذف شدن در مرحله یک چهارم نهایی، سیزده گل زده بود. اگر به عنوان قهرمانی برویم، بنزما قهرمان لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرجام شده است، در حالی که رابرت هم قهرمان بوندس لیگا و سوپرکاپ آلمان شده است.

اگر هنوز شکی وجود دارد، از یک طرف ما یک فوتبالیست جنتلمن در زمین و خارج از آن داریم. بنزما، با ظرافت در زمین، به دلیل مشارکت در یک پرونده اخاذی در نتیجه برخی ویدیوهای جنسی یکی از همکارانش محکوم شده است اما لواندوفسکی در داخل و خارج از زمین یک فوتبالیست حرفه ای است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه