همایش سه ساله‌های حسینی در ورامین برگزار شد

همایش سه ساله‌های حسینی در آستان امامزادگان طاهر و مطهر(ع) خیرآباد ورامین برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ورامین، همزمان با پنجم ماه صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، همایش سه ساله های حسینی صبح امروز در آستان امامزادگان طاهر و مطهر(ع) خیرآباد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دختران خردسال همراه با مادران شان برگزار شد، عزادارن به یاد دختر سه ساله امام حسین(ع) به سوگواری پرداختند و در غم آن بانوی گرانقدر اشک ماتم ریختند.

همچنین مراسم دیگری با حضور سه ساله های حسینی در مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد.

یکی از شهدای قیام حسینی حضرت رقیه (س)، دختر سه ساله امام حسین(ع) است که نقش بسزایی در تبدیل عاشورا به یک قیام تاریخی داشت.

روز پنجم ماه صفر مصادف است با روز شهادت حضرت رقیه(س) در خرابه شهر شام، کودکی که هنوز انگار صدای درخواست پدر از سوی وی، در کوچه پس کوچه های تاریک تاریخ بشری به گوش می رسد.حضرت رقیه فرزند امام حسین(ع) است.

حضرت رقیه(س) در فراق پدر بسیار بی تابی می کرد به گونه ای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند، وقتی خبر به یزید رسید دستور داد تا سر مبارک امام حسین(ع) را نزد حضرت رقیه(س) ببرند. ایشان بعد از دیدن سر نورانی پدر با پیشانی شکسته در خرابه، آن قدر ناله زد و گریست تا به ملکوت اعلا پیوست. در ابتدا همه تصور کردند که حضرت رقیه(س) به خواب رفته است اما پس از مدتی متوجه شدند که ایشان از دنیا رفته است. انتهای پیام/۶۷۰۳۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه