«حماسه اربعین» مایه اقتدار اسلام و وحشت دشمنان است

امام جمعه قزوین گفت: حماسه‌آفرینی چند ده میلیون نفری اربعین برای نشان دادن قدرت اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیست‌ها و مستکبران امریکایی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: تقوای الهی را مثل کسی که عطش دارد داشته باشیم، تقوا زینتی نیست که ما در دکور زندگی‌مان قرار بدهیم، تقوا عین زندگی است، اگر گفتیم انسان متشکل از عقل و اراده است و اگر دریافتیم که تقوا دانایی عقل و توانایی اراده است، بنابراین باید همه کوشش و تلاشمان را برای اعتلای شخصیت، رشد و کمال انسانی برای تقوا داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه دغدغه ما شب و روز باید برای تقوا باشد، ما عقیده داریم و بر اساس عقیده عبادت می‌کنیم، چرا عبادت می‌کنیم؟ برای اینکه با عبادت به تقوا می‌رسیم، چرا ما نیاز به تقوا داریم؟ برای اینکه وقتی به تقوا رسیدیم به کرامت می‌رسیم.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: انسان اگر تقوا و کرامت نداشته باشد و اگر جامعه انسانی بر اساس تقوا و کرامت مدیریت نشود، اگر توده‌های مردم دغدغه شب و روزشان کرامت نباشد، کار به کجا می‌کشد؟ در این صورت انسان‌ها برای یکدیگر زحمت درست می‌کنند، اما اگر بر اساس تقوا زندگی کنند هرکسی مراقب و نگهبان دیگران در مسیر تقواست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 13 سوره حجرات فرمود «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ»، یعنی گرامی‌ترین شما در نزد خدا باتقواترین شماست، بنابراین باید دست یکدیگر را برای رسیدن به تقوا بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ما تجربه انقلاب اسلامی را که فراموش نکرده‌ایم، مردم ما در آن ایام خیلی تمرین کردند که به خدا بگویند امام ما که تبعید شده، ما آماده هستیم او برگردد؛ ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی در آن ایام اوج گرفت و خدا امام را به ما برگرداند، این تمرین، نمایش و همایشی بود که خدا ببیند ما برای ظهور امام زمان (عج) آمادگی داریم یا خیر.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در ایام منتهی به ظهور مشکلات بیشتر می‌شود، فتنه سوریه و عراق به پا می‌شود، ما باید صدای ظلم صهیونیست‌ها را بشنویم و نگذاریم به فلسطین، لبنان و غزه آسیبی برسد، ما باید پای مستکبران آمریکایی را از خلیج فارس قطع کنیم، باید «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» را به نحو احسن اعمال و اجرا کنیم، در همه جای دنیا همه کسانی که با مردم مخالف هستند اعم از ابلیس‌های بین‌المللی و متجاوزان مستکبر، همه باید از صدای ما و از شدت عمل ما واهمه داشته باشند.

خطیب نمازجمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در رابطه با دشمنان فرمود بغض و کینه از دها‌ن‌هایشان بیرون می‌زند و آنچه در دل‌هایشان دارند از آنچه که نشان می‌دهند و شما می‌بینید و می‌شنوید خیلی بزرگ‌تر و بیشتر است.

وی تأکید کرد: در آستانه اربعین قرار داریم و همه خود را برای اربعین آماده می‌کنند، باید معرفت‌زایی صورت بگیرد، استان قزوین در زمینه فعالیت‌های اربعینی به برکت حضور مردم و عزیزان فعال و موکب‌داران و دیگر عزیزان رتبه بالایی دارد که به همین منظور از همه عزیزان قدردانی می‌کنیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: حماسه‌آفرینی چند ده میلیون نفری اربعین برای نشان دادن قدرت اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیست‌ها و مستکبران امریکایی است، ان‌شاءالله امسال هم این توفیق را داشته باشیم هر کس به هر شکلی خودش را در این ایام سرباز اربعین ببیند و هر کاری که می‌تواند برای بهتر برگزار شدن این حماسه بین‌المللی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت رقیه (س) را تسلیت عرض می‌کنیم. روز بزرگداشت سلمان فارسی که رسول گرامی اسلام (ص) درباره ایشان فرمود «سلمان منا اهل‌البیت» و این یعنی ولایت، نبوت و امامت حضرت را پذیرفته است و همه ما باید تلاش کنیم که ائمه اطهار (ع) ما را از خودشان بدانند.

امام‌جمعه قزوین شهادت رئیس‌علی دلواری را گرامی داشت و تصریح کرد: انزجار خودمان را نسبت به انگلیس یادآور می‌شویم. شهادت آیت‌الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی را در این ایام داریم و این یادآوری‌ها دِینی است به گردن ما و باید همواره به آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: شهادت عمار یاسر از اصحاب خاص رسول اکرم (ص) و حاج قاسم برای امیرالمؤمنین (ع) بود و امام علی (ع) از ایشان بسیار یاد می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: سالروز قیام 17 شهریور 1357 را داریم و بنده شاهد این قیام بوده‌ام که آن قتل عام را رژیم منحوس شاه به فرمان آمریکایی‌ها اجرا می‌کرد و یاد و خاطره شهیدان مظلوم این قیام را گرامی می‌داریم.

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دو نفر از علمای بزرگمان یعنی حضرت آیت‌الله ناصری و آیت‌الله سیدحسن مصطفوی در این ایام از میان ما رفتند و در منابع داریم که جای خالی عالمی که از میان ما رفته پر نمی‌شود و لازم است همواره قدردان علمای گران‌قدرمان باشیم.

وی بیان کرد: همه مظلومیت‌ها و شهادت‌ها باعث اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و همه ما مخصوصاً مسئولان ما باید از این امانت نگهبانی و نگهداری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امیدواریم با حمایت از محرومان، مستضعفان و افراد فاقد شغل و درآمد در شرایط جراحی اقتصادی که در آینده زندگی مردم را بهبود خواهد داد؛ اما امروز اقشار مختلف مردم در مضیقه قرار گرفته‌اند، از این شرایط عبور کنیم و از اقشار آسیب‌پذیر حمایت کنیم و خداوند به مسئولان که زحمت زیادی می‌کشند کمک کند تا این مشکلات را از پیش رو بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه