جانمایی‌ موکب‌های چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده‌روی اربعین اعلام شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۹ موکب از مرز شلمچه تا کربلا در عمودهای ۳۳۰،۶۳، ۱۳۰۱، ۱۱۳۰، ۱۳۷۰، ۱۳۹۹ به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

علی کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرکرد گفت: ۲۹ موکب از چهارمحال و بختیاری در مسیر پیاده‌روی اربعین از مرز تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند که ۱۵ موکب از این تعداد از شهرستان شهرکرد، ۸ موکب از شهرستان بروجن، ۳ موکب از شهرستان بن، یک موکب از شهرستان لردگان، یک موکب از شهرستان فارسان و یک موکب از شهرستان سامان است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: به علت وجود ویروس کرونا ۳ موکب به صورت تخصصی به زائران خدمات بهداشت و درمان ارایه می‌دهند و با حضور پرستاران و پزشکان متخصص پذیرای زائران هستند.

کیانی ادامه داد: ۳ قرارگاه هر کدام با ۹ موکب در ۶ عمود در بخش‌های مختلف اسکان، بهداشت، درمان و پذیرای آماده خدمت‌رسانی هستند.

قرارگاه اول در عمود ۶۳

وی افزود: در عمود ۶۳ قرارگاه سیدالشهدا مستقر است که شامل موکب‌‌های درمانی بهداشتی امام سجاد(ع)، موکب عاشورایان، ریحانه الحسین(ع)، موکب جهادی قاسم‌بن‌الحسن(ع)، موکب جهادی امام رضا(ع)، موکب جهادی محبان مهدی، ریحانه‌النبی، انصارالحسین(ع)، کریم اهل بیت(ع) و ابوالفضل‌العباس(ع) است و با خدماتی نظیر اسکان خواهران و برادران، اجرای مراسم بعد نماز مغرب و عشا، صبحانه، نهار، شام، چای، دمنوش و شربت، ارائه خدمات بهداشتی ۲۴ ساعته در انتظار زائران هستند.

قرارگاه دوم در عمودهای ۱۳۰۱ و ۱۳۷۰

کیانی ادامه داد: قرارگاه قمربنی‌هاشم(ع) در عمودهای ۱۳۰۱ و ۱۳۷۰ مستقر است و با موکب‌های قمر بنی‌هاشم(ع)، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت زینب(ع)، ثارالله، امام حسن مجتبی (ع)، امامزاده دوخاتون استان، انوارالحسین(ع)، فاتحین خیبر، رضوی مهدی، و بهداشتی درمانی عقیله بنی‌هاشم(ع) و خدمات اسکان خواهران و برادران، اجرای مراسم بعد نماز مغرب و عشاء، صبحانه، نهار، شام، چای، دمنوش و شربت، ارائه خدمات بهداشتی ۲۴ ساعته و تحویل امانات پذیرای زوارالحسین (ع) هستند.

قرارگاه سوم در عمودهای ۱۱۳۰، ۱۳۹۹ و ۳۳۰

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری به قرارگاه سوم واقع در عمودهای ۱۱۳۰، ۱۳۹۹ و ۳۳۰ اشاره کرد و اظهار داشت: قرارگاه محبین‌الائمه(ع) در موکب‌های فاطمه‌الزهرا(ع)، برکات الحسین(ع)، حضرت زینب(ع)، محبین‌الائمه، احباب‌الرضا(ع)، منجی موعود، عبدالله‌بن‌حسن(ع)، بهداشت و درمان حضرت ابوالفضل(ع) و به ترتیب خدمات اسکان خواهران، پذیرایی، اسکان خواهران در صحن عقیله بنی‌هاشم و حسینیه اصفهانی‌ها روبروی باب القبله، پخت نان و نذری، اسکان و پذیرایی، رسانه، اسکان و ارائه خدمات درمانی در خدمت زائران خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه موکب‌هایی نیز در برخی از شهرهای استان مانند لردگان و بروجن برپا هستند، گفت: در آخرین جلسه استانداری، فرمانداری‌های لردگان و بروجن هر کدام موظف به برپایی یک موکب به منظور پذیرایی از زائرانی که به سمت مرز شلمچه از این شهرها عبور می‌کنند شدند.

کیانی در پایان بیان کرد: شهرستان سامان نیز با موکبی با نام عمان سامانی در مرز شلمچه با خدمات صبحانه، نهار و میان وعده پذیرای زائرین اربعین حسینی است. 

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه