آیت الله ناصری: همایش جاماندگان اربعین تبدیل به «بدعت» نشود/پیاده‌روی اربعین جایگزین ندارد

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت شناخت معرفتی اربعین حسینی، گفت: دست اندرکاران مراقب باشند برگزاری همایش جاماندگان اربعین به ایجاد بدعت در مسیر شناخت امام حسین(ع) و اهداف شهدای دشت نینوا تبدیل نشود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته 11 شهریورماه نماز جمعه مرکز استان، با اشاره ضرورت معرفی شخصیت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد:‌ مهربانی با دیگران که یکی از مهمترین سفارشات الهی است از جمله شاخص‌ترین ویژگی رفتاری و شخصیتی امام حسن مجتبی (ع) بوده است.

وی مهربانی و احساس مسئولیت در قبال دیگران را سفارش خداوند متعال به امت مسلمان و افراد جامعه اسلامی دانست و افزود:‌ بنا به سفارش حق تعالی مهربانی مسیر رسیدن به تعالی و رفع مشکلات را هموار می‌کند.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین از جمله اقدامات خداپسندانه و از جنب‌های مختلف سرشار از حسنه و پاداش الهی است.

آیت الله ناصری یزدی با بیان این‌که پیاده‌روی اربعین را عامل انسجام اسلامی و بروز حرکتی جمعی با محوریت مردم و امام حسین(ع) است و هیچ دولتی حق ندارد این رویداد دینی و مذهبی را به خود منتسب کند، تصریح کرد: همایش پیاده‌روی اربعین جلوه‌ای از اتحاد و انسجام شیعیان زیر بیرق امام حسین(ع) است.

وی در خصوص همایش جاماندگان اربعین حسینی نیز خاطرنشان کرد:‌ دست‌اندرکاران باید مراقب باشند با برگزاری این چنین رویدادهایی بدعت ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه با بیان این‌که پیاده روی اربعین حسینی به مقصد کربلا معلی به هیچ عنوان جایگزین ندارد، تأکید کرد:‌ مراقب باشیم ناآگاهانه در مسیر غیر امام حسین(ع) حرکت نکنیم.

امام جمعه یزد در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ تعاونی برای محرومیت زدایی و توسعه اقتصادی، اظهار کرد: اقدام دولت در تقویت تعاونی‌ها درست و بجاست و باید بیش از پیش حمایت شود.

انتهای پیام/الف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه