مسئولان در رفع مشکل آب کشاورزی پلدختر شانه خالی نکنند

امام جمعه پل‌دختر به مشکل نبود آب کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زندگی بسیاری از مردم پل‌دختر به کشاورزی گره خورده و اگرنباشد باید همه تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از پل‌دختر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهارکرد: سرکشی‌ها و بازدیدها خیلی خوب است، اما سرکشی هلی‌بردی قابل قبول نیست و این‌که رییس یک قوه در یک منطقه محروم حضور پیدا کند اما با مردم دیدار نداشته‌باشد، پذیرفته نیست.

وی افزود: در این رابطه هیچ توجیهی مبنی بر این‌که تیم همراه وی دیدار با‌مردم را قبول نکردند عذر بدتر از گناه است و در این صورت نیز رییس مجلس‌خود نباید قبول می‌کرد که با مردم دیدار نداشته باشد.

امام جمعه پل‌دختر با بیان این که شنیدن حرف مردم برای یک مدیر و مسئول‌مایه افتخار است، گفت: درد را باید از مردم شنید حالا یکی هم‌حرف تلخی بزند، پس سعه صدر مسئولان کجا رفته است.

وی افزود: نمایش خبری، تصویری و گزارش به مدیران دیگر کهنه و تکرار شده‌که اگر این گونه باشد گوش‌ها و چشم‌ها حوصله شنیدن و‌ دیدن‌ مسایل تکراری را‌ندارند، چرا که خیلی‌ها در سیل پل‌دختر سلفی گرفتند و رفتند و مردم را‌ندیدند.

موسوی یادآور شد: بنابر این اگر بنا است گره‌ای از مشکلات مردم گشوده شود، باید مسئولان از نزدیک باشنیدن درد دل مردم با مشکلات آنها آشنا شوند، درصورتی که مردم از طریق فضای مجازی متوجه حضور مسئولان شدند.

وی افزود: این درحالی است که مقام معظم رهبری بر رفتن میان مردم و استمرار دیدارهای مسئولان و دولت‌مردان با مردم تاکید دارند.

امام جمعه پل‌دختربه مشکل نبود آب کشاورزی اشاره و خطاب به استاندار لرستان، گفت: زندگی بسیاری از مردم پل‌دختر به کشاورزی گره خورده و اگرنباشد باید همه تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گیرند.

وی افزود: نیاز مردم با تانکر سیار رفع نمی‌شود بلکه بنا بر پیشنهاد آنها که اقدام بسیار موثری به نظر می‌رسد برای جلوگیری از خشک شدن باغات باید برای ذخیره آب بسیار اندک  در کف رودخانه تجهیزات و بیل مکانیکی در اختیار کشاورزان و باغداران قرار گیرد.

موسوی یادآور شد: مسئولانی مانند رییس مجلس، استاندار لرستان، معاون وزیر بهداشت که به پل‌دختر آمدند و مردم را ندیدند حداقل نتیجه سفر را به‌طور شفاف به مردم اعلام کنند.

وی افزود: حضور سرپرست فرمانداری پل‌دختر در تلاش برای تامین آب باغات زیودار و بن لار میدانی و چشم‌گیر بوده و مشکل را پی‌گیری و مدیریت کرده است که از این تربیون اعلام می‌دارم برای رفع کامل مشکل نیاز به کارگروه است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: مردم این شهرستان یک مقطع بسیار دردناک را به‌واسطه خشکسالی و خشک شدن باغات و کشاورزی دارد سپری می‌کند و هم‌چنان در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات پیش آمده  و نبود آب است.

وی افزود: تلاش همه کسانی که علی‌رغم خشک شدن رودخانه کشکان برای جلوگیری از خشک شدن باغات پلدختر پیگیری و ورود کردند قابل تقدیراست، اما اکنون نیز مدیریت همین جرعه آب باقی مانده نیز باید جهادی ادامه داشته باشد.

موسوی یادآور شد: مدیران مربوطه باید برای تامین آب در این فضای باقی‌مانده تا مهر ماه و آغاز فصل بارندگی باید در میان کشاورزان و باغ‌داران‌حضور میدانی داشته باشند.

وی افزود: مدیریت آب باید در بالا دست رودخانه کشکان در منطقه ویسیان و‌‌دوره چگنی باشد چرا که در این مناطق کانال‌هایی که در کف رودخانه برای‌جمع آوری و ذخیره آب حفر شده قابل مشاهده است که سهم بسیار زیادی را ازکشکان تفتیده وخشک شده در آنجا جمع شده است.

امام جمعه پل‌دختر گفت: بنابراین برای رسیدن آب به پایین دست نیاز به‌مدیریت صحیح و ورود مسئولان است تا بیش از این شاهد تصاویر پخش شده ازباغات سوخته و خشکیده منطقه زیودار نباشیم که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

وی افزود: این که مدیری در شبکه استانی به گونه‌ای مصاحبه کند که توپ را به زمین مردم بیندازد شاهکار نکرده بلکه اگر مدیر در مصاحبه خود به صورت کارشناسی به بحث کشاورزی ورود می‌کند باید به گونه‌ای باشد که جانی به‌‌کشاورزی که قوت لایموت مردم است بدهد، نه این که از زیر بار مسئولیت کمبود و نبود آب شانه خالی کنم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه