نمازجمعه قلب تپنده معنویت است/ اهمیت روشنگری مردم در خطبه‌های نمازجمعه

امام جمعه آمل گفت: نماز جمعه در جغرافیای فکری عقیدتی و مذهبی قلب تپنده محسوب می‌شود و مصلا قلب تپنده علم، حکمت و معنویت است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان ظهر امروز در نخستین خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: نمازجمعه اهمیت و جایگاه والایی دارد و روشنگری در آن انجام می‌شود.

وی افزود: نماز جمعه در جغرافیای فکری عقیدتی و مذهبی قلب تپنده محسوب می‌شود و مصلا قلب تپنده علم، حکمت و معنویت در این شهر است.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه نمازجمعه قلب تپنده معنویت شهر است، تصریح کرد: ذات، فعل و صفات امام جمعه باید جامعیت داشته باشد بنابراین امام جمعه مسؤولیت سنگینی دارد و این جایگاه امانت سنگین الهی است.

وی با اعلام وجود برخی شبهات در مسائل دینی و اعتقادی، یادآور شد: بیش از ۳ هزار کتاب مقتل و تاریخ داشتیم که در طول تاریخ کمتر از ۳۰ کتاب از این بین به دستمان رسیده است.

یعقوبیان با اشاره به کرامات فراوان حضرت رقیه(س) در سن کم و تحمل مصیبت‌های فراوان که در صحرای کربلا، بیان کرد: برخی علما در سنین پایین به درجات بالا رسیدند و در طول تاریخ در ۱۰ سالگی مجتهد بوده و قدرت استباط احکام داشتند پس رسیدن به کرامات فراوان در سن کم دور از دسترس نیست.

وی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، یادآور شد: تقوا و پارسایی لباس ارزشمند و زیبنده‌ای است که در دنیا و آخرت باعث آبرومندی و ماندگاری می‌شود.

یعقوبیان با اعلام اینکه سنگر نماز جمعه و جایگاه امامت جمعه در این شهرستان مزین به حضور علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی است که وظیفه‌مان را بسیار سنگین کرده است.

امام جمعه آمل گفت: فرصت خدمت در شهرستان آمل که از لحاظ تاریخی، علمی، فلسفی، سیاسی و مذهبی سرآمد و شاخص است باعث افتخار بوده و می‌خواهیم با تلاش شبانه‌روزی، همراهی و همدلی و اتحاد مردم و مسؤولان در مسیر پیشرفت روزافزون و ترقی گام برداریم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه