پیاده‌روی اربعین ادامه پیام‌رسانی کربلا است/دولت به وعده خود در تامین مسکن عمل کند

ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر اهمیت پیاده‌روی اربعین به عنوان ادامه پیام‌رسانی نهضت کربلا، بر لزوم حمایت از مذاکره‌کنندگان رفع تحریم‌های هسته‌ای به عنوان فرماندهان جنگ دیپلماتیک تاکید کردند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با تاکید بر اهمیت پیاده‌روی اربعین به عنوان ادامه پیام‌رسانی نهضت کربلا، بر لزوم حمایت از مذاکره‌کنندگان رفع تحریم‌های هسته‌ای به عنوان فرماندهان جنگ دیپلماتیک تاکید کرده و گفتند، بعد از ‌بن‌بست رسیدن تقریبی مذاکرات، اروپایی‌ها که در ماه‌های گذشته به دلیل تحریم‌های روسیه که انتظار شرایط سخت زمستان را می‌کشند، در یک بسته پیشنهادی جدید تلاش کردند این بن‌بست را بشکنند.

امام جمعه قیدار به قرار گرفتن در ایام پیاده‌روی اربعین اشاره و اظهار کرد: این پیاده‌روی و زیارت، ادامه حرکت بازماندگان سربلند نهضت کربلا به ‏ویژه حضرت زینب(س) و سیدالساجدین(ع) در پیام‌‏رسانى کربلاست و در راستای رساندن فریاد عاشورائیان به تمامى ملت‌هاى مظلوم و ستمدیده دنیا است.

حجت‌الاسلام علی موسوی با بیان اینکه در این پیاده‌‏روی عظیم و بی‌نظیر اربعین  مردم از سرتاسر عالم در یک نقطه جمع می‌شوند و تنها اشتراکشان، «حب الحسین» است، تصریح کرد: هیچ قدرتی جز قدرت سیدالشهدا(ع) و شیعه‏ نمی‌‏تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند و اربعین انتظار سبز مهدوی و مقاومت سرخ حسینی را با هم نشان می‌دهد.

وی به مذاکرات هسته‌ای در حال انجام اشاره کرد و افزود: بعد از ‌بن‌بست رسیدن تقریبی مذاکرات، اروپایی‌ها که در ماه‌های گذشته به دلیل تحریم‌های روسیه انتظار شرایط سخت زمستان را می‌کشند، در یک بسته پیشنهادی جدید تلاش کردند این بن‌بست را بشکنند.

 

لزوم چند بعدی کردن ارتباط کشور با خارج

همچنین امام جمعه خرمدره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راهپیمایی با شکوه و بی‌نظیر اربعین حسینی در سال‌های اخیر را مرهون پیروزی انقلاب در ایران اسلامی و حاکمیت اسلام سیاسی در منطقه دانست و گفت: راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی، نمودی زیبا از تبعات اسلام سیاسی یعنی اسلام حقیقی بوده و قدرت جبهه اسلام را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نمودار کرده است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور به سفر وزیر خارجه کشور به آفریقا و کشور مالی اشاره کرد و افزود: این سفرها منجر به چند بعدی کردن ارتباط کشور با بیرون بوده و با از بین بردن انحصار و ایجاد موازنه در بین غرب و شرق در روابط، از مشکلات کشور از جمله تحریم‌ها کمرنگ می‌شود.

وی ادامه داد: آفریقا به دلیل داشتن منابع غنی ثروت خدادادی و معادن با ارزش و گرانقیمت در 500 سال اخیر در معرض تاراج کشورهای استعماری و استکباری بوده و کشورهای توسعه یافته هم در تلاش برای توسعه هر چه بیشتر روابط با آفریقا هستند که ایران نیز به عنوان کشوری قدرتمند نباید از این قافله عقب بماند.

 

دولت در مسئله مسکن، باید به وعده خود عمل کند 

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار رئیس جمهور و هیأت دولت با مقام معظم رهبری و با بیان اینکه اقتصاد باید اولویت اول دولت باشد، و افزایش تولید و ساخت مسکن در رشد اقتصاد کشور موثر است، دلیل اصلی مشکلات در بخش مسکن را کمبود مسکن دانست و افزود: دولت در مسئله مسکن هم باید به وعده خود مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن عمل کند و در مسئله مسکن روستایی نیز انتظار است وام ۲۰۰ میلیون تومانی در فصل کاری به دست مردم برسد.

امام جمعه سلطانیه با قدردانی تشکیل میز خدمت در نماز جمعه و دیدار مسؤولان با مردم و با بیان اینکه این کار یکی از جلوه‌های مردمی بودن است، گفت: باید تلاش شود در میز خدمت و در دیدارهای مردمی، مسائل و مشکلات حل نشدنی مردم حل شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مورد مرکز سلول درمانی سلطانیه و با بیان اینکه مرکز سلول درمانی ‌در شهریور سال گذشته با حضور وزیر بهداشت و درمان کلنگ زنی شده بود و احداث آن در هفته آینده آغاز خواهد شد، ادامه داد: مرکز سلول درمانی یک پروژه دانش بنیان است و آغاز احداث پروژه در سال تولید، اشتغال و دانش بنیان عمل به شعار سال است.

 

موفقیت و عدم موفقیت دولت با عیار ولی فقیه سنجیده می‌شود

خطیب جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دولت مردان و اشاره به فرمایشات معظم الله که تایید دولت سیزدهم است که این بالاترین افتخار و مدال افتخار برای دولت بوده و تاکید معظم له بر لزوم استمرار توفیقات افزود: موفقیت و عدم موفقیت دولت با عیار ولی فقیه سنجیده می‌شود، یعنی اگر مطابق با خواسته‌ها و معیارهای رهبری باشد می‌توان آن دولت را موفق نامید.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری اشاره به روند رو به جلوی مذاکرات هسته‌ای و اشاره به مواضع شجاعانه و هوشمندانه و قاطع و صریح رئیس جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای و بیان شروط اصولی ایران برای توافق که عبارتند از تضمین‌های اطمینان‌آور از راستی آزمایی عینی و عملی نسبت به تحریم‌ها تصریح کرد: رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار، بسته شدن موضوع‌ها و ادعاهای سیاسی است.

وی حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را لازم دانسته و هرچه حمایت بیشتر از تیم مذاکره کننده بشود به سان آن می‌ماند که این فرماندهان جنگ دیپلماتیک در عرصه مذاکرات سربازان و نفرات بیشتری را در اردوگاه خود می‌بینند، ادامه داد همین حمایت حداکثری عرصه را برای پیروزی‌های بزرگ و ناامیدی دشمنان ایجاد خواهد شد.

 

لزوم حمایت از باغداران طارمی در فصل برداشت زیتون

امام جمعه آب‌بر هم در نماز جمعه این شهر به نزدیک شدن به فصل برداشت زیتون در طارم اشاره و تصریح کرد: مسؤولان باید اجازه ورود و فعالیت دلالان برای خرید و فروش این محصول را بگیرند چرا که محصولات زیادی به نام زیتون طارم به فروش می‌رسد.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری پیشگیری از ورود زیتون بی‌کیفیت را یکی از راه‌های حمایت از کشاورزان دانست و افزود: تعیین قیمت عادلانه به تضمین حق و حقوق باغداران زیتون کمک شایان توجهی می‌کند.

وی به فعالیت شرکت‌های فرآوری زیتون در سطح شهرستان طارم اشاره و تصریح کرد: اگر قیمت عادلانه به باغدار ارائه شود جلوی فعالیت دلالان را در منطقه خواهد گرفت.

انتهای پیام/73004

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه