ائمه جمعه در خطبه‌های امروز چه گفتند؟/ از عملکرد مطلوب تیم مذاکره‌کننده تا خنثی‌شدن توطئه دشمنان برای اربعین

خطیبان نماز جمعه در مراکز استان‌های کشور امروز به موضوعات مهمی چون در پیش بودن اربعین حسینی، اتفاقات کشور عراق، اهمیت پشتیبانی از تیم مذاکره‌کنننده هسته‌ای و دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سالگی پرداختند.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ سردبیری استان‌ها: نماز عبادی و سیاسی جمعه امروز نیز همانند هفته‌های گذشته در سراسر کشور با حضور نمازگزاران برگزار شد که در گزارش زیر به بیان مهم‌ترین محورهای سخنان ائمه جمعه مراکز استان‌ها و نمایندگان ولی‌فقیه در خطبه‌های امروز خواهیم پرداخت.

 

امام جمعه موقت تهران: از هیچ کمکی برای تامین امنیت عراق دریغ نمی‌کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اربعین در فرهنگ سیاسی ما و جهان یک حرکت مردمی است، گفت: اربعین حرکتی مردمی با پشتیبانی مردمی و با حفاظت مردمی به سوی قبله دل‌ها است. اربعین یک حرکت کاملاً خود جوش مردمی و برآمده از باور و ایمان با سازماندهی مردمی و میزبانی عاشقانه است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور عراق گفت: در آستانه اربعین در کشور عراق اتفاقاتی افتاد و نزدیک بود برنامه اربعین امسال را تحت‌الشعاع قرار دهد و نگرانی‌هایی در این زمینه به وجود آمد، اما به لطف خدا و با همت مومنان و مجاهدان عراقی، این موضوع به خیر گذشت که امیدواریم مسیر امنیت، رفاه و عزت کشور برادر، همسایه و عراق بیش از گذشته با وحدت نیروهای مومن و بدون دخالت نیروهای خارجی هموار شود.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه جمهوری اسلامی خواهان یک دولت با ثبات در عراق است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از هیچ کمکی برای امنیت، رفاه، رشد و سعادت کشور عزیز عراق در صورت نیاز دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای گفت: رئیس جمهور در این باره بسیار دقیق و صریح موضع خود را اعلام کردند و هم اکنون یک تیم قوی مذاکرات را دنبال می‌کند و از تلاش‌های تیم مذاکره کننده تشکر می‌کنم. بسته پیشنهادی هم تقدیم شده و امیدواریم اروپایی‌ها هم فرصت همکاری با ایران را از دست ندهند که پشیمان خواهند شد و بی‌وفایی‌ها در تعهدات را جبران کنند.

 


امام جمعه تبریز: شرط احیای برجام بسته‌شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و‌ سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه ایران بارها متذکر شده است که شرط لازم برای احیای برجام، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است، اظهار کرد: همچنین ایران تاکید کرده است که برای شروع برجام باید زمینه تضمین منافع اقتصادی ایران را بدهد. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: گویا آمریکا تلاش دارد تا با پیش کشیدن پرونده‌های ادعایی و‌ دخیل کردن ادعاهای صهیونیست‌بار هزینه و تعهدات خود را کم کند. 

وی با تشکر از عملکرد دقیق و حرفه ای تیم مذاکره ‌کننده گفت: تیم مذاکره کننده جدید با اعتماد به نفس جلو رفتند و‌ از شخص دکتر باقری به خاطر عملکرد صحیح‌شان تشکر می‌کنم. 

خطیب جمعه تبریز گفت: البته تیم قبلی مذاکره بر اساس رویکرد اقدامات لازم را انجام داده است ولی آنچه از مواضع مردم می‌توان فهمید، رویکرد و ابتکارات و‌ پیشنهادات تهران در این دو دوره مذاکره سبب شده تا فریاد ترس و وحشت آنها به آسمان برود.

 

امام جمعه شیراز: جریان‌های سیاسی بر مسائل وابسته به اعتقاد دینی موج‌سواری نکنند

آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه آنکه به اسم بانکداری، رِبا را ترویج می‌دهد، به دنبال تامین هزینه های بانکداری نیست او رسما رباخور است، گفت: بنابراین کمک دهیم قرض الحسنه رواج پیدا کند چرا که هم یکی از مصادیق تعاون، قرض الحسنه است و هم اینکه قرض الحسنه با رباخواری مقابله می کند.

وی تاکید کرد: از جریان‌های سیاسی خواهش می کنم در مسائلی که وابسته به اصل اعتقاد دینی است نخواهند موج سواری کنند، چون کار را برای من طلبه سخت می‌کنند ما می‌خواهیم ارزش دینی را رواج دهیم اما آن حزب سیاسی می خواهد موج سواری کند، دیگری در پی انتقام گیری از رقیب سیاسی خودش است؛ هر کس برای خدا کار می کند بسم الله به میدان بیاید ولی کاری نکنند که تلاش علما و بزرگان دین در تبیین مسائل برای مردم به هدر رود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دردمندی خودم را از برخی صحنه‌های بدی که در هتک حیثیت از حجاب و یکی دو نفر از بانوان عفیفه در هفته قبل پیش آمد عنوان می‌کنم، گفت: البته به باز کردن دوباره این موضوع نیازی نیست اما بی احترامی به ارزش ها و خصوصا به ارزش حیا و عفاف هر جا بشود دل مومنین را می آزارد از این جهت امیدوار هستیم مومنین کمک دهند تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم و از دستگاه های مسئول هم بار دیگر می خواهم به مسئولیت خود عمل کنند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی: احیای اعتماد مردم، مهم‌ترین دستاورد دولت بود

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم منور رضوی برگزار شد، جوان‌گرایی را یکی از توفیقات دولت سیزدهم به بیان رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: با سپردن عرصه‌های تلاش به مدیران جوان و خوش‌فکر، دولت توانسته تا از ابتکارات و مظاهر خلاقیت مدیریت جوان استفاده کند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: موفقیت ششم دولت سیزدهم، خارج کردن مردم از حالت چشم‌انتظاری و نگاه کردن به دست بیگانگان بود تا براساس آن، دیگر مردم همه شئونات زندگی خود را وابسته به منعقدشدن یک توافق یا صدور یک بیانیه نکنند و بر داشته‌ها و تلاش‌های خود تکیه کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، اعراض از فرافکنی را دستاورد هفتم دولت دانستند و مایه خرسندی دانستند که مسئولان دولتی خود را مکلف به عمل و پاسخگویی می‌دانند و در پایان هر کار، عدم توفیق را به گردن سایر نهادها نمی‌اندازند.

امام جمعه مشهد گفت: اینکه ریل سیاست خارجی عوض شد و به جای اینکه کشورهای معارض مقصد قطار دیپلماسی کشور باشند، همسایگان کشور به اوج تعامل، تفاهم و همکاری با ایران اسلامی رسیدند، موفقیتی است که ثمره مجاهدت‌های دیپلمات‌های انقلابی ما بوده است.

 

امام جمعه همدان: دولت اعتبارات خوبی را برای حل مشکل آب اختصاص داده است/ وام با قرارداد یا فاکتور صوری ربا است

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در شهر همدان با مشکل آب مواجه هستیم و مسئولان هم در حال تلاش برای حل این مسأله هستند اظهار کرد: دولت بودجه‌های خوبی را برای آب اختصاص داده و جا دارد از وزیر کشور و وزیر نیرو تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرصت خوبی است که زیرساخت‌های ما در شبکه توزیع آب اصلاح شود افزود: شبکه توزیع آب شهر همدان از ابتدا که ساخته شد، با مشکلاتی مواجه شده و امروز با توجه به اینکه مردم در حال تحمل مشکلات هستند، فرصت خوبی است که اصلاح لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه مشکل اول شرعی است تصریح کرد: معاملات و عقود صوری در بانک‌ها صورت می‌گیرد و با یک فاکتور صوری تسهیلات پرداخت می‌کند و این منجر به ربا می‌شود و شرعاً اشکال دارد و مراجع دینی سالیان سال است از ربایی که در بانک وجود دارد سخن گفتند.

شعبانی ادامه داد: مشکل دوم قانون پولی و بانکی ما این است که این قانون عملیاتی و اجرایی نیست، امروز بانک‌ها خلق پول انجام می‌دهند و با این کار ثروت‌های فراوانی می‌اندوزند و تورم آن هم نصیب مردم می‌شود.

 

خطیب جمعه اهواز: وعده رئیس‌جمهور در خصوص مطالبه آب شرب محقق شد/ پایان 8 سال تنش آبی در آبادان و خرمشهر

آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) با اشاره به بهره‌برداری از طرح آبرسانی غدیر، اظهار کرد: امروز وعده‌ای که رئیس جمهور انقلابی به مردم خوزستان داده بود به سرانجام رسید و ۲۵ شهر استان  از نعمت آب شرب با کیفیت برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه میزان شوری آب خوزستان در برخی مواقع تا 8 هزار می‌رسید، گفت: در دولت گذشته طی 8 سال، تنش آبی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در سال ۹۷ هیچ کاری انجام نشد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: به سرانجام رساندن این طرح در این زمان کم نشان می‌دهد که حضور نیروی‌های جهادی شعاری نیست.

 

 

امام جمعه بندرعباس: دشمن وحدت شیعیان در عراق را نشانه گرفته‌اند

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: دشمن امروز به دنبال تضعیف جریان مقاومت است تا با ایجاد شکاف میان دو ملت ایران و عراق، به اهداف شوم خود دست پیدا کند و بهترین فرصت برای مقابله با این حرکت دشمن نیز در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی است که هر کدام از ما در این راهپیمایی با شکوه، سفیر برادری، ایمان و دوستی باشیم.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: برخی از عناصر رژیم بعثی در جریانات شیعی عراق رخنه می کنند و لذا مردم عراق باید مراقب مارهای خوش خط و خال که به دنبال تفرقه و شکستن اتحاد هستند، باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که امروز دشمن می خواهد عراق را به سمت بی ثباتی و هرج و مرج و نام امنی ببرد تا القاعده و داعش را به صحنه بازگرداند، گفت: دشمنان در این مرحله وحدت شیعیان که اکثریت عراق است را نشانه گرفته‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز: دشمن به هر طریقی پروژه نفوذ در ایران را دنبال می‌کند

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه امروز به خباثت‌های دولت انگلیس در طول تاریخ علیه ملت ایران پرداخت و گفت: از جدایی افغانستان و بحرین تا قرارداد ننگین تالبوت و توطئه‌های دیگر در طول تاریخ توسط دولت استعماری انگلیس علیه کشورمان را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: تحریک و فتنه انگیزی در قومیت‌ها، کمک به صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران، حمایت از سلمان رشدی مرتد، مشارکت فعال در فتنه سال ۸۸، مدیریت جریان‌های معاند به خصوص شبکه بی بی سی، ایجاد جنگ روانی و استفاده از عده‌ای معلوم الحال برای سنگ اندازی و براندازی نظام اسلامی از دیگر توطئه های دولت استعماری انگلیس علیه ایران اسلامی به شمار می رود.

وی گفت : دشمنان به هر طریق پروژه نفوذ در ایران را دنبال می کنند که اعمال تحریم های ضد بشری ، ترور دانشمندان هسته‌ای، تجاوز به حریم دریایی ایران که مفتضح شدند و ده ها مسائله دیگر که مردم ایران هرگز فراموش آنها نمی کنند.

خطیب جمعه کرج متذکر شد: به لطف پروردگار، هشدارهای رهبر عزیز انقلاب و هوشیاری مردم چیزی جز خواری نصیب دشمنان ایران به خصوص انگلیس نخواهد شد.

انتهای پیام/ق

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه