عکس و فیلم دیده نشده از آتش‌سوزی ۴۰ هکتاری در تالاب بین‌المللی انزلی

دامنه آتش تاکنون به 40 هکتار رسیده و ۲ فروند بالگرد با سبد آبپاش از استان البرز به تالاب انزلی اعزام شده و اکنون در محل هستند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرانزلی، تالاب بین‌المللی انزلی یکی از مهمترین تالاب‌های کشور است که همواره مورد سوء استفاده سودجویان قرار گرفته و دچار حریق می‌شود.

آتش‌سوزی از بامداد امروز در قسمت مرکزی تالاب در محدوده چراغ پشتان آغاز شده و دامنه آتش به دلیل‌ عدم دسترسی به اطراف گسترش یافت و به گفته فرماندار انزلی تاکنون به ۴۰ هکتار رسیده است. 

اطفاء حریق فقط از طریق بالگرد آبپاش امکان‌پذیر است که با توجه به پیگیرهای صورت گرفته توسط استانداری گیلان، ۲ فروند بالگرد با سبد آبپاش از استان البرز به تالاب انزلی اعزام شده و اکنون در محل هستند. 

به گفته امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، تجهیزات استانی در انزلی برای اطفاء حریق فراهم است اما به دلیل‌ عدم دسترسی به منطقه تنها راه اطفاء آن هوایی بوده که هماهنگی‌ها با مدیریت بحران کشور و سازمان اطفاء هوایی کشور برای دراختیار گرفتن بالگرد و هواپیمای آب‌پاش انجام شده است. 

یه گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، نیروهای امدادی آتش نشانی، محیط زیست، منابع طبیعی و بسیج به صورت زمینی به نقاط اولیه حریق رسیده و در تلاشند تا دمای محیط را کاهش و نقاط اولیه آتش سوزی را مهار کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه